- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

CNAIR a făcut bilanțul! Câți bani au fost cheltuiți în ultimele zile autostrăzilor din România

30 Aug, 00:55 • Cornel Ghimeșan
În ultimele zile, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a primit din partea constructorilor WeBuild (Italia), UMB (România) și Alsim Alarko (Turcia ) facturi pentru lucrările la autostrăzile pe are le au în execuție în valoare de 300 de milioane de euro.
CNAIR a făcut bilanțul! Câți bani au fost cheltuiți în ultimele zile autostrăzilor din România

Câți bani au fost cheltuiți în ultimele zile autostrăzilor din România. Facturile de pe șantiere sunt pentru lotul 5 al Autostrăzii A 1 Sibiu-Pitești, Drumul Expres Brăila-Galați și Autostrada București Sud, toate cele trei mari proiecte de investiții fiind finanțate din fonduri europene nerambursabile cu decontare 85 % până la finalul anului, scrie Economendia.

Citește și Umbrărescu „aruncat” direct de Grindeanu în cursa pentru Lotul 2 al Autostrăzii București Nord. Ce se întâmplă cu termenul pentru Autostrada Transilvaniei

Câți bani au fost cheltuiți în ultimele zile autostrăzilor din România

Cea mai mare factură pe care CNAIR a primit-o luna aceasta este de la WeBuild (Italia), în valoare de 93 de milioane lei pentru Lotul Pitești-Curtea de Argeș (30 km.) acum la aproape 45 %.

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a remarcat în urmă cu câteva zile, mobilizarea mult mai bună a WeBuild și a avansat o posibilă inaugurare în decembrie 2024, înainte de termen. Facturile semnificative din iulie (97 milioane lei) și august 93,7 milioane lei (peste 10 % din valoarea contractului de 1,7 miliarde lei) confimă ritmul mai bun de pe șantier.

UMB, compania lui Dorinel Umbrărescu, cel mai puternic constructor din România a transmis luni, 28 august o factură de 82,4 milioane lei pentru lucrări pe Drumul Expres Brăila-Galați (10 km.) Stadiul fizic de execuție este de aprox. 70 %, iar factura reprezintă 22 % din valoarea proiectului.

Compania Regelui Asfaltului lucrează în forță la mega viaductul peste Siret și Calea Ferată. Structura care supratraversează Siretul și complexul feroviar va avea o lungime totală de 1,7 kilometri și va fi al doilea cel mai lung pod din România după cel peste Dunăre de la Brăila (n.r Podul peste Dunăre de la Giurgiu – Ruse a fost construit în 1954 și este administrat jumătate de România, jumătate de Bulgaria):

– viaductul de acces de pe malul drept (896,42 ml);

– podul peste râul Siret (307,75 ml);

– viaductul de acces de pe malul stâng (447,91 ml);

– pasaj peste complexul de cale ferată (139,14 ml).

De asemenea, constructorul Alsim Alarko (Turcia) a transmis CNAIR două facturi în valoare de 50 respectiv 52 milioane lei pentru loturile 1 și 2 ale Autostrăzii București Sud. Lotul 2, cel mai avansat în proporție de 85 % urmează să fie deschis în această toamnă, însă doar parțial între DN 5 Jilava și DN 6 Bragadiru de 11 km.,  iar lotul 1, puțin peste 70 % în primăvara anului viitor dacă antreprenorul nu crește capacitatea.

Trăim în secolul vitezei, în secolul în care ORICE este la un click distanța, iar diferențele sunt dictate de calitatea “ambalajului”. Trăim în secolul în care suntem victimele dezinformării ... citește mai mult