- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Cum explică Ministerul Economiei problemele turismului din România. Guvernul vrea să crească numărul turiștilor la 2.8 milioane în anul 2025

18 Aug, 11:24 • Lupu Alexandra
Ministerul Economiei explică de ce nu funcționează turismul în România. Care sunt planurile Guvernului pentru acest sector.
Cum explică Ministerul Economiei problemele turismului din România. Guvernul vrea să crească numărul turiștilor la 2.8 milioane în anul 2025

Ministerul Economiei a lansat joi spre consultare publică „Strategia naţională a României pentru dezvoltarea turismului 2023-2035”. În document se menționează că principala problemă are legătură cu faptul că turiștii nu cheltuie suficienți bani în timpul vacanțelor din țară, dar mai mult decât atât, statul român nu reușește să atragă turiști cu foarte mulți bani, informează stiripesurse.ro.

Problemele turismului din România

Documentul arată că Guvernul României pregătește o creştere a numărului turiştilor străini la 2,8 milioane în anul 2025, apoi la 3,6 milioane turişti străini în 2030 şi ulterior la 4,6 milioane, în 2035, faţă de 2,64 milioane turişti străini în anul de referinţă 2019. Pentru a fundamenta strategia, a fost realizată evaluarea sectorului turistic românesc. Analiza a fost efectuată în anul 2018 și actualizată în 2022. De asemenea, strategia ia în considerare majorarea încasărilor din turismul internațional la 1,59 miliarde euro în 2025, la 2,27 miliarde euro în 2030 şi la 2,99 miliarde euro, în 2035, comparativ cu 1,45 miliarde euro în 2019.

Te-ar putea interesa și următorul subiect: Româncă plecată în vacanță în Grecia, indignată de prețurile colosale din Grecia și serviciile oferite. „Nu mă așteptam”

„În privinţa dimensiunii internaţionale a cererii turistice, numărul de turişti străini a crescut cu 20% în perioada 2015-2019. În aceeaşi perioadă încasările din turismul internaţional au avut o evoluţie ceva mai temperată (+14,6% în anul 2019, comparativ cu anul 2015). Din păcate, evoluţia pozitivă de până în 2019 a fost întreruptă brusc, industria turistică fiind lovită puternic de de Pandemia Covid-19.

Dacă în anul 2019 cheltuielile turiştilor străini se ridicau la aproape 1,5 miliarde euro, în anul 2020 a scăzut la mai puţin de 250 milioane euro, iar în anul 2021 au ajuns la aproximativ 400 milioane euro, cu 72,5% mai puţin decât în anul 2019. Suma medie cheltuită de un turist străin a scăzut cu 4,6% în perioada 2015-2019 şi cu 11,5% în 2021 comparativ cu anul 2019”, se arată în Strategie.

Autoritățile planifică creşterea cheltuielilor medii per turist la 650 de euro în anul 2035, de la 541 euro în 2019. Prin strategia prezentată, Ministerul Economiei planifică creșterea numărului de locuri de muncă în turism.

Potrivit Guvernului, sectorul se confruntă cu două mari provocări la momentele actuale: turiștii care vizitează țara nu cheltuie suficient la destinație, și totodată, țara nu atrage turiștii care au posibilitatea și dispoziția de a cheltui mai mult. Documentul urmăreşte o dezvoltare planificată a turismului românesc.

Turismul în România
Turismul în România

Guvernul vrea să implementeze un plan de acţiune care să preîntâmpine provocările sectoriale şi să le soluţioneze eficient. În anii trecuți, statul a încercat consolidarea tuturor reglementărilor aplicabile turismului printr-o Lege, însă demersul nu a fost materializat până în prezent.

„Conform experţilor în domeniu, din analiza ofertei turistice, a pieţei de bază şi a programelor de marketing naţionale, rezultă că România deţine un mix bogat de atracţii naturale, culturale şi medicale/de wellness, unice, de talie mondială care sunt gata să fie valorificate. Principala provocare prezintă două aspecte:

(1) turiştii care vizitează în prezent România (interni şi internaţionali) nu cheltuiesc suficient la nivelul destinaţiei; şi

(2) nu sunt atraşi suficienţi turişti străini care să cheltuie un buget peste medie.

La rândul lor, aceste aspecte sunt cauzate de atracţii turistice insuficient dezvoltate şi/sau dificil accesibile; oportunităţi de consum turistic insuficiente şi greu de găsit; calitatea necompetitivă a experienţelor şi serviciilor disponibile în cadrul destinaţiilor turistice; şi o slabă capacitate de elaborare de politici publice în domeniul turismului, segmentarea inadecvată a pieţei şi vizibilitatea internaţională limitată a obiectivelor turistice şi a experienţelor unice de călătorie pe care le poate oferi România. În plus, pe fondul Pandemiei, odată cu restricţiile instituite, aceste probleme s-au adâncit şi mai mult”, se menţionează în document.

Citește și despre următorul subiect: Vacanță 2023. Orașele din Europa în care trebuie să ajungi dacă vrei să dai puțini bani în concediu. Patru dintre ele sunt din România