- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Cum pot face participanții la Pilonul II de pensii pentru a beneficia de banii acumulați. Actele pot fi depuse online

19 Oct, 11:09 • Cornel Ghimeșan
Cei care își doresc să beneficieze de banii acumulați în Pilonul II de pensie trebuie să știe că pot să transmită actele necesare inclusiv în format online. Iată despre ce este vorba.
Cum pot face participanții la Pilonul II de pensii pentru a beneficia de banii acumulați. Actele pot fi depuse online

Contribuțiile obligatorii la pensie ale angajaților sunt acum depozitate în două locuri: în trezoreria statului, cunoscută sub denumirea de Pilonul I, și în fonduri private reprezentate de Pilonul II. În România, sistemul de pensii se divide în patru piloni.

Citește și: 30% sporuri la salariu pentru o categorie de români. Președintele Klaus Iohannis a promulgat legea

Contribuțiile la Pilonul I și Pilonul II sunt obligatorii, în timp ce ceilalți doi piloni sunt opționali, fiind disponibili pentru angajații care doresc să economisească fonduri suplimentare pentru perioada de pensionare.

Pentru cei care doresc să beneficieze de economiile acumulate în fondurile de pensii administrate privat, pot transmite documentele necesare, inclusiv în format electronic. Această procedură se aplică în special pentru cei care au contribuit la Pilonul II, cum ar fi persoanele care se pensionează la vârsta standard sau cei care primesc indemnizație de invaliditate.

Acești indivizi vor putea să primească echivalentul valorii activului lor net personal după ce își depun actele fie prin poștă, fie la sediul administratorilor de pensii. Cu toate acestea, acum există și opțiunea de a trimite copii digitale ale documentelor prin internet. În cazul în care se optează pentru varianta online, trebuie menționat că semnătura de pe cererea de plată trebuie să fie calificată pentru ca solicitarea să fie validă.

Pentru cei care nu sunt familiarizați cu acest termen, semnătura electronică calificată reprezintă o semnătură digitală de înaltă securitate. Aceasta se obține prin utilizarea unui certificat calificat și este generată prin intermediul unui proces informatic care garantează autenticitatea, integritatea și imposibilitatea negării documentelor electronice.

Potrivit normei ASF 27/2017, pentru a putea beneficia de contravaloarea activului personal net, solicitantul trebuie să prezinte, personal sau prin mandatar, administratorului fondului de pensii privat actele următoare:

  1. cererea scrisă prin care participantul solicită plata drepturilor cuvenite;
  2. decizia administrativă referitoare la acordarea pensiei pentru limită de vârstă sau a unei tipologii asemănătoare de pensie;
  3. actul de identitate, valabil la data în care se depune cererea;
  4. procură specială și autentică, în cazul mandatarului.

În plus la informațiile menționate anterior, pentru persoanele care beneficiază de pensie de invaliditate, trebuie să furnizeze și alte două documente esențiale. Unul dintre aceste documente constă într-o evaluare medicală care atestă nivelul de capacitate de muncă.

Al doilea document necesar este un certificat de handicap, în care este specificat gradul acestuia (fie grav, fie accentuat), sau, în absența acestui certificat, o declarație prin care solicitantul își asumă responsabilitatea pentru această situație.

Alte articole: Pensia minimă se recalculează de la 1 ianuarie 2024. Care va fi venitul minim garantat

Trăim în secolul vitezei, în secolul în care ORICE este la un click distanța, iar diferențele sunt dictate de calitatea “ambalajului”. Trăim în secolul în care suntem victimele dezinformării ... citește mai mult