- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Vânzările online, succes la nivel european. Cu toate acestea, companiile românești ocupă ultimele locuri

21 Feb, 20:29 • Lupu Alexandra
Companiile românești nu reușesc să urce în clasament! La nivel european, acestea se află pe ultimele locuri, în ceea ce privește vânzările online.
Vânzările online, succes la nivel european. Cu toate acestea, companiile românești ocupă ultimele locuri

Vânzările online sunt un real succes la nivel european! Cu toate acestea, datele publicate arată că România ocupă penultimul loc în clasament, citează economedia.ro.

19.7% dintre afacerile din Uniunea Europeană s-au bucurat de succes în 2021, în ceea ce privește vânzările online. Comerțul electronic a atins cel puțin 1% din cifra de afaceri totală, astfel, creșterea înregistrată față de 2020 este de 0.7 puncte procentuale. Clasamentul arată care sunt țările în care vânzările online s-au bucurat de rezultate bune, companiile românești poziționându-se în ultimele locuri.

Clasamentul vânzărilor online în 2022

În topul țărilor care au înregistrat cele mai bune rezultate ale comerțului electronic, Suedia ocupă primul loc. Vânzările în mediul online au acoperit cel puțin 1% din cifra de afaceri totală, astfel, creșterea este de 36.6%. Lista continuă cu Danemarca, care a atins procentul de 35.6% și Irlanda (35.2%).

Citește și: Americanii nu s-au înghesuit în magazine de Black Friday. În online vânzările au atins un record de 9,2 miliarde de dolari

Datele publicate arată că inclusiv Finlanda se bucură de o poziție bună din acest punct de vedere. Creșterea înregistrată este de 27.7%. Același lucru putem spune și despre Spania (29.5%) sau Malta (30%). Pe lângă rezultatele bune, clasamentul a identificat chiar și scăderi din comerțul electronic. Danemarca a scăzut cu 2,7 puncte procentuale, în rând cu Grecia și Belgia (ambele -2.3pp).

vânzările online
vânzările online

19.4% dintre întreprinderile de la nivel european arată că vânzările online au fost distribuite atât către consumatori privați (15.6%), cât și către alte administrații publice (13.1%), totul prin intermediul site-urilor web sau diferite aplicații online. Achizițiile de tip electronic-data-interchange nu s-au bucurat de atât de mult succes (6%).

16.6% dintre afaceri au reușit să vândă bunurile în mediul online prin intermediul unui website personal brandului. Pe de altă parte, achizițiile sunt unele bune chiar și la nivelul pieței de comerț electronic, conform datelor analizate (8.6%). În ciuda tuturor acestor rezultate, companiile românești se poziționează pe ultimul loc în clasamentul vânzărilor online de la nivel european. În România, procentul afacerilor care activează în mediul virtual este unul destul de mic (10.5). La fundul listei se află inclusiv Bulgaria (11.5%) și Luxemburg (8.6%).

Te-ar putea interesa și: Vânzări record la Ikea după creşterile preţurilor. S-a înregistrat o creştere de peste 13% pentru comerţul online