- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Vești importante pentru elevi! Noi proceduri pentru scăderea notei la purtare

10 Feb, 14:37 • Stefan Simion
Procedurile pentru scăderea notei la purtare suferă noi modificări. Proiectul va fi dezbătut de Comisia de Dialog Social, la Ministerul Educației.
Vești importante pentru elevi! Noi proceduri pentru scăderea notei la purtare

Vești importante pentru elevi! Procedurile pentru scăderea notei la purtare se vor modifica. Subiectul urmează să fie dezbătut la Ministerul Educației, de către Comisia de Dialog Social, citează educatieprivata.ro.

Proiectul are în vedere modificarea statutului elevului. În cadrul acestuia se solicită dublarea intervalului de absențe nemotivate care au drept consecință scăderea notei la purtare, cu câte un punct.

Noua sancțiune poate fi implementată inclusiv la nivelul învățământului primar și se referă la scăderea unui punct la purtare, pentru fiecare 20 absențe nemotivate acumulate de elev. Proiectul obținut de Educația Privată se referă la modificarea articolului 27 din Statutul Elevului.

În 2022, s-a propus eliminarea notei la purtare pentru elevi

Anul trecut, Radu Szekely și-a exprimat dorința de a elimina scăderea notei la purtare. Fostul secretar de stat a declarat că a discutat de mai multe ori cu Sorin Ion și Robert Avram despre această posibilitate.

Szekely susținea anul trecut că nota la purtare este doar un instrument de pedeapsă și că nu contribuie la corectarea comportamentelor problematice. Acesta a menționat că punctajul nu are un rol de evaluare formativă și că ar trebui să fie analizate, întâi de toate, cauzele pentru care elevul reacționează în anumite feluri.

Vezi și: Marius Budăi vrea mai multe ore de practică în fabrici! „Legile educației învățământul tehnologic să fie un capitol extrem de important”

elevi
elevi

Ex-consilierul al ministrului Educației a afirmat că scăderea notei la purtare este o sancțiune folosită drept amenințare supremă, aplicată în momentul în care elevul nu reacționează conform așteptărilor. Acesta considera că învățământul se află în era în care competențele ar trebui să conteze mai mult decât evaluarea comportamentului sau numărul de absențe pe care elevul le acumulează.

„Ar trebui înlocuită cu o caracterizare (narativă) a comportamentului și caracterului elevului, făcută în comun de consilieri școlari, diriginți, cadre didactice, care să fie utilizabilă pentru a corectă sau a potența anumite aspecte ale personalității elevului; o asemenea caracterizare, parte a unui portofoliu al elevului, ar fi mult mai utilă și la trecerea în ciclurile superioare de studii (admiterea la facultate) sau la angajare” sunt cuvintele adresate de Szekely.

Declarațiile au fost dezbătute în mediul online. Propunerea a stârnit multe reacții în cadrul rețelelor de socializare, acolo unde părinții și-au exprimat părerea și îngrijorarea față de această idee.

„E de jale în școli. Am fost la ședința cu părinții. Am asistat cum bullingul e la nivel de artă și profesorii se „uită” neputincioși. Dacă se ia și nota la purtare ajungem mai rău că prin Madelline” sunt rândurile scrise de un părinte.

Te-ar putea interesa și: PSD este împotriva examenului de admitere la nivelul fiecărui liceu. „Ar crește riscul practicii neloiale a meditațiilor și al corupției”. Ce schimbări vor să aduca social-democrații la Legile Educației

Numele meu este Ștefan Simion și sunt absolvent al Facultății de Jurnalism din București. În ultimii ani am lucrat pe postul de redactor în mai multe instituții de presă din România, iar acum ... citește mai mult