- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Internet/New Media

Cand PlayStation3 nu se vinde, profita rivalii

08 Dec, 17:49 • Redactia DailyBusiness
Compania japoneza Sony si-a ratat obiectivul de vanzari pentru consola PlayStation3 in SUA, in principal din cauza faptului ca ritmul de productie nu a fost suficient de rapid, pe masura cererii, conform companiei de cercetare a pietei NPD Group.
Cand PlayStation3 nu se vinde, profita rivalii

In acelasi timp, rivalul Nintendo a inregistrat vanzari peste asteptari pentru noua sa consola Wii, lansata vineri si in Europa.

PS3, lansata in SUA pe 17 noiembrie, s-a vandut in 197.000 de exemplare pe piata americana, mult sub obiectivul initial al Sony – 400.000 de unitati. In schimb, Nintendo, care a lansat consola Wii doua zile mai tarziu, a vandut deja in SUA 476.000 de unitati.

Consola Xbox360 a Microsoft a fost prima din noua generatie lansata pe piata, in noiembrie anul trecut. De atunci, Microsoft a comercializat peste 6 milioane de console Xbox.

Vineri, Nintendo a lansat consola Wii si pe piata europeana.

Oficialii companei Nintendo si-au propus sa exporte la nivel global 4 milioane de console Wii pana la 31 decembrie, adica de doua ori mai multe decat numarul consolelor PlayStation3 (PS3), produse de Sony, ce se asteapta sa fie vandute pana la sfarsitul anului.

Nintendo a scos pe piata versiunea de baza al Wii la pretul de 250 de dolari (188 euro) spre deosebire de 600 de dolari (450 euro) cat este pretul pentru PS3 si 400 de dolari (300 de Euro) pentru Xbox 360, al Microsoft.

In loc sa incerce sa atraga jucatorii hard-core ai Sony si Microsoft, Nintendo incearca sa se extinda pe piata traditionala, atragandu-i pe jucatori cu un nou stil de joc, ce i-a facut pe impatimitii jocurilor video sa astepte cu nerabdare punerea in vanzare a consolei Wii.

In Marea Britanie, unii fani au stat si doua zile pe Oxford Street, principala artera comerciala a Londrei, pentru a fi siguri ca isi vor cumpara cea mai nou aparuta consola de jocuri. Piata jocurilor video este estimata la nivel global la 30 de miliarde de dolari (22,5 miliarde de euro).

„Nu-mi vine sa cred ca e adevarat, astept de o groaza de vreme”, a spus Marlon, primul gamer din Marea Britanie care si-a achizitionat noua consola, citat de presa internationala. „A meritat. Cu siguranta as face-o din nou”, a spus acesta, dupa ce a marturisit ca a stat la coada doua zile, timp in care Londra a fost lovita de o tornada si o ploaie torentiala.

In ciuda faptului ca puterea sa de procesare este depasita cu mult de cea a rivalilor Xbox 360 si PS3, si chiar daca nu ofera o grafica bine definita si posibilitatile jocului in timp real cu care rivalii de la Sonny si Microsoft se lauda, consola Wii reuseste sa ii convinga si pe gamerii extrem de pretentiosi, sunt de parere unii analisti.

Motivele? Jucatorii au mobilitate mai mare datorita interfetei cu senzori de miscare. Ei pot controla actiunea de pe ecran si simula miscarile din viata reala cum ar fi manuirea unei spade, lovirea unei mingi de tenis si chiar trasul cu arcul. Astfel, Nintendo pastreaza structura traditionala a jocului video, dar atrage noi utilizatori prin schimbarea modului de a juca.

Directorul de marketing al Nintendo Europa, Laurent Fischer, a declarat ca ideea din spatele noii console a fost de a imagina un nou mod de a interactiona cu jocurile video.

„Am vrut sa ne indepartam de ceea ce este in mod obisnuit considerat inovator pe piata jocurilor video”, a spus el.

Ficher a mai spus ca inginerii companiei studiaza o varietate de noi tipuri de senzori de miscare pentru jocuri video viitoare, cum ar fi cele de fotbal.