- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Internet/New Media

Yahoo a atras 176 de ziare in jocul vanzarii de publicitate online

21 Nov, 12:13 • Redactia DailyBusiness
Sapte companii media care detin ziare au anuntat ieri incheierea unui parteneriat cu Yahoo, prin care vor folosi tehnologia portalului online pentru a vinde publicitate pe site-urile lor.
Yahoo a atras 176 de ziare in jocul vanzarii de publicitate online

De asemenea, ziarele isi vor afisa posturile libere de munca pe HotJobs, site-ul de recrutare al Yahoo.

Companiile media nord-americane membre ale parteneriatului sunt MediaNews Group, Belo, Cox Newspapers, Hearst Newspapers, Journal Register, Lee si E.W. Scripps, care detin in total 176 de publicatii, anunta Washington Post.

Printre acestea se numara ziare puternice precum San Francisco Chronicle, Dallas Morning News sau Denver Post.

Industria presei scrise a fost afectata in ultimii ani de scaderea interesului cumparatorilor de ziare, ceea ce a determinat concedieri succesive si vanzari ale lanturilor mari precum Knight Ridder.

Continutul ziarelor este de cativa ani buni afisat pe Internet prin site-uri „agregatoare”, precum Yahoo sau Google, ceea ce a determinat o alianta a companiilor media pentru a contracara efectul negativ asupra vanzarilor.

In privinta anunturilor de mica publicitate, astfel de aliante s-au concretizat in investitii in site-uri de genul CareerBuilder.com si Clasified Ventures care le ofera spatiu pentru publicitate si le ajuta sa concureze astfel Yahoo si Google. Totusi, anumite ziare renunta la dezvoltarea propriilor sisteme de publicitate online si cauta in schimb serviciile firmelor de new media.

Parteneriatul pare solutia mai inteligenta decat competitia, este de parere Wiliian Dean Singleton, director executiv al MediaNews Group, una din companiile care au incheiat parteneriatul cu Yahoo. „Drumul de unul singur e mai lung”, a spus el.

Afacerea va intari atat Yahoo cat si ziarele cu care portalul a incheiat angajamentul si care se lupta de ceva vreme pentru audienta, a spus Peter Zollman, presedintele Classified Inteligence, o agentie de consultanta in publicitate din Florida.

Pentru Yahoo, parteneriatul acesta este o noua metoda de a concura cu Google in materie de publicitate, „un mare pas pe drumul spre crearea celei mai comprehensive retele de publicitate din industria online”, dupa cum se exprima Susan Decker, director financiar al Yahoo.

Prima faza a actiunilor comune va consta in schimbul de servicii intre ziare si HotJobs: ziarele isi vor promova continutul pe HotJobs, iar acesta, la randul sau, va fi prezent in site-urile ziarelor.

Ulterior, Yahoo va integra alte servicii in site-urile ziarelor, precum propriul motor de cautare si listari de evenimente. Conducerea Yahoo spera astfel ca prin acest parteneriat va imbunatati continutul propriu si isi va mari acoperirea de publicitate prin atragerea unor clienti ai ziarelor respective.

Vanzarea de publicitate va fi mai usoara atat pentru Yahoo cat si pentru ziare, clientilor unui cotidian fiindu-le mai accesibila, de exemplu, atragerea candidatilor pentru locuri de munca din afara razei de distributie a publicatiei respective intrucat ofertele de angajare vor putea fi vizibile prin Yahoo.

Yahoo, la randul sau va putea sa vanda reclame si sa ofere motor de cautare pentru publicul de nisa al advertiserilor.

Google a anuntat recent ca va incerca un altfel de parteneriat cu cateva ziare puternice precum Washington Post prin care gigantul web isi va folosi tehnologia pentru a vinde variantele online ale reclame pe suport de hartie din ziare. Solutia aceasta nu a fost adoptata de parteneriatul Yahoo cu celelalte companii media, dar ar putea sa fie incercata in viitor, au declarat oficialii Yahoo.

Afacerea ziarelor cu Yahoo ar putea afecta in timp parteneriatele deja existente precum CareerBuilder.com (care este detinut de Tribune, Ganenet si McClatchy) si Classified Ventures (detinut de Tribune, McClatchy, Gannett, Belo si Washington Post).

Analistii nu sunt cu totii optimisti, unii din ei fiind de parere ca, desi Yahoo va putea atrage un public tanar pe care ziarele nu au reusit sa il acapareze, parteneriatul nu va ridica prea mult industria presei scrise.