- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
New Media

Promovarea prin MySpace a filmului \”300\” aproape a dublat vanzarile

13 Mar, 11:29 • Redactia DailyBusiness
Filmul "300" a vandut in avans bilete in valoare de aproximativ 70 de milioane de dolari (53,2 milioane de euro) in SUA si Canada, in special datorita promovarii masive prin intermediul serviciului online MySpace, estimeaza studiourile Warner Bros.
Promovarea prin MySpace a filmului \300\ aproape a dublat vanzarile

Vanzarile au intrecut asteptarile producatorilor care estimau rezervari de bilete de circa 40 de milioane de dolari inaintea premierei, tinand cont ca saptamana trecuta un sondaj al Warner Bros anunta ca un procent de 68% dintre americani auzisera de filmul „300”.

Filmul este pe locul trei in topul celor mai bune debuturi cinematografice, in urma unor filme ca „The Matrix Reloaded”, cu vanzari in avans de 69,8 milioane de euro sau „The Passion of Christ”, cu 63,7 milioane de euro.

Strategia retelei sociale virtuale MySpace, detinuta de Fox Interactive Media (FIM), a constat in crearea unei pagini dedicate filmului „300”, si corelarea unui upgrade al site-ului cu campania de promovare in sine.

Incepand cu 2 ianuarie, in dreptul pozei de profil a fiecarui membru MySpace apareau reclame ce anuntau ca numarul maxim de poze ale fiecarui utilizator a crescut de la 12 pana la 300, in urma parteneriatului cu filmul „300”.

Datorita reclamelor si promovarii virale, MySpace a contorizat peste 8 milioane de vizionari ale trailer-ului in ultimile doua luni, in timp ce profilul dedicat filmului a ajuns sa inregistreze peste 228.000 de utilizatori.

MySpace a anuntat la inceputul anului ca detine un numar de aproximativ 160 de milioane de membri.

Vicepresedintele de vanzari al MySpace, Shari Friedman, a declarat pentru Los Angeles Times ca rezultatele sunt incurajatoare si ca in viitor industria cinematografica va folosi tot mai mult acest canal de promovare.

In prezent, filme ca „John Tucker Must Die” sau „Step Up” isi folosesc paginile de pe MySpace in strategia de vanzari, pentru a mentine numarul de fani pana la lansarea pe piata a formatului DVD.

Gigantul media Warner Bros spera ca lansarea filmului „300” sa fie un succes total in acest weekend, mai ales dupa ce MySpace a generat una dintre cele mai bune promovari din istoria cinematografica.

Povestea bataliei de la Termopile din anul 480 i.H., dintre trei sute de spartani si armata de un milion de persi, a fost adaptata dupa romanul omonim al lui Frank Miller. Productia filmului 300 a costat 64 de milioane de dolari si a reunit actori necunoscuti pentru marele ecran.