NEW MEDIA

Trei antreprenori pregatesc al doilea produs de monitorizare a online-ului romanesc

29 februarie 2008, ora 15:34, autor(i): Alex Goaga   | 2 comentarii publicate
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
Aceasta este a doua tentativa de lansare a produsului, dupa cea de anul trecut, amanata. Intre timp, piata a fost "inaugurata" de un alt produs concurent.
Aceasta este a doua tentativa de lansare a produsului, dupa cea de anul trecut, amanata. Intre timp, piata a fost "inaugurata" de un alt produs concurent.
Serviciul NetClips de monitorizare a brandurilor in online, dezvoltat de trei companii romanesti, urmeaza sa intre in martie in perioada de teste publice. Acesta va urmari ce scriu 4.000 de blog-uri, cateva zeci de site-uri media, forumuri, precum si comentariile publicate de cititori pe baza materialelor aparute online.
Primul serviciu de acest gen a fost introdus pe piata locala la inceputul lunii februarie, de catre compania de monitorizare de presa Media Image Group. Serviciul CyberAlert 4.0 monitorizeaza circa 170 de site-uri si portaluri de stiri, precum si un numar de circa 30 de blog-uri.

Noul proiect NetClips.ro va oferi companiilor, institutiilor, dar si persoanelor fizice posibilitatea de a avea acces la informatiile aparute despre propriile activitati.

Proiectul este realizat si sustinut de Radu Ionescu, manager al agentiei de marketing online Kinecto, de Cristian Manafu, managing partner la compania de organizare de evenimente Evensys, si de catre Catalin Tenita, manager al companiei de web development Treeworks.



"Avem deja mai mult de 10 cereri de testare din partea unor companii multinationale, care s-ar putea transforma in contracte. De asemenea, sunt cateva agentii de PR care s-au aratat interesate de proiect si vor testa si ele serviciul, pentru inceput in mod gratuit", a declarat pentru DailyBusiness Cristian Manafu. El a precizat ca data lansarii in teste publice a NetClips este 19 martie.

"Investitia in proiect se ridica la peste 10.000 euro. Va fi un proiect care, desi va iesi din beta in cursul lunii aprilie, va fi continuu imbunatatit", a mai spus Manafu.

Acesta a precizat ca urmareste ca serviciul sa atraga un numar de circa 50 de clienti in primul an si, in aceeasi perioada de timp, sa amortizeze investitia. Pachetele de monitorizare vor fi diferite ca grad de complexitate, urmand sa beneficieze de un "algoritm de cautare foarte complex", conform lui Manafu.

"Inca nu stim cat va costa un pachet de monitorizare, inca lucram la crearea lor, dar presupun ca se va ridica la circa 500 euro/luna. Initial, pretul va fi mai mic, promotional", a mai spus el.

Manafu a subliniat ca NetClips a inceput deja, in teste, sa monitorizeze cele 4.000 de blog-uri, urmand sa extinda monitorizarea in perioada imediat urmatoare si pentru cateva zeci de site-uri media.

"Daca exista pe piata chiar atat de multe site-uri de stiri relevante (170, cate monitorizeaza concurentii de la CyberAlert - n.r.), le vom introduce si noi in pachetele de monitorizare", a spus Manafu. "Oricum, consider ca sunt mai mult de 30 de blog-uri relevante pe Internetul romanesc. Unul dintre avantajele NetClips este faptul ca atat eu cat si Radu Ionescu suntem cunoscuti in piata, de bloggeri si agentiile media, avem contacte, deci si posibilitatea de a lansa un produs cat mai bun", a adaugat Manafu.

Acesta a precizat ca lansarea NetClips nu a fost in nici un fel influentata de lansarea recenta a Media Image Group.

"Eu si Radu (Ionescu - n.r.) am inceput sa lucram la acest proiect inca din martie 2007. Intre timp am fost 'prinsi' de alte proiecte. Decizia de a lansa varianta beta a NetClips nu are legatura cu produsul celor de la Media Image Group", a spus Manafu.

NetClips a aparut pe piata dupa ce in octombrie 2007, in cadrul unui eveniment de comunicare online Catalin Tenita, managing partner la Tree, a anuntat lansarea unui serviciu de monitorizare destinat agentiilor de PR.

"Cunoscandu-ne din trecut am gasit benefic sa unim cele doua initiative, intr-una singura pe care o consideram mai puternica. Eu si Radu Ionescu ne vom ocupa de partea de sales si PR pe baza relatiilor si colaborarilor avute deja in piata prin natura job-urilor noastre. Catalin si echipa Tree Works au creat si vor dezvolta aplicatia din spatele NetClips", a explicat Cristian Manafu.

Reprezentantii firmei concurente au reactionat cu diplomatie la anuntul lansarii NetClips.

"Ii uram succes lui Manafu si echipei sale, ne bucura ca si ei lanseaza un proiect similar. Concurenta, dupa cum se stie, creeaza progres", a declarat pentru DailyBusiness George Domnisoru, area sales manager al Media Image Group.

"Aparitia mai multor oferte de monitorizare online nu are cum sa fie decat benefica. Companiile mari, dar si clientii individuali, vor observa cresterea importantei comunicarii pe online, deci automat creste si intreaga piata de new media", a mai spus Domnisoru.
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
cocon50 a spus:
29/02/2008 16:32
Exista deja de aproape un an un site de monitorizare a publicatiilor online romanesti si straine. Se numeste News Blog Romania. Si este free. Deocamdata. www.news-blog.ro
 
gimini a spus:
29/02/2008 21:20
E interesant serviciul, dar nu ar fi mai simplu pentru o companie multinationala sa aiba angajati la PR care sa stie sa-si seteze niste alerturi in Google ?! E o chestie simpla, se face repede si nu costa nimic...

Dar ma rog, prostia se plateste si bravo lui Manafu & Radu Ionescu & Tenitza ca o speculeaza.
 
KeyJobs - Job-uri premium
Vineri, 21 Ianuarie 2022, 12:31
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter