- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Turism

Cum a crescut cu 40% pe an o „tanara” agentie de turism

25 Aug, 00:01 • cristina.mihai
Compania Eturia, agentia de turism infiintata de omul de afaceri Sorin Stoica (foto), cunoscut in mediul de business in special ca fondator al Dasimpex, a reusit sa inregistreze o crestere de 40% a cifrei de afaceri nete in 2010, iar pentru 2011 se asteapta la majorari de pana la 60% a afacerilor.
Cum a crescut cu 40% pe an o tanara agentie de turism

Potrivit datelor de pe site-ul Ministerului Finantelor, in
2010, Eturia a inregistrat afaceri de 10,9 milioane lei, iar profitul a fost in
jur de 100.000 lei. In primul semestru din 2011, afacerile au fost cu 55% mai
mari, iar pentru intreg anul firma preconizeaza afaceri in crestere cu 50-60%
fata de 2010, a spus Stoica pentru DailyBusiness.ro.

Omul de afaceri a explicat ca aceste cresteri sunt in primul
rand organice, Eturia fiind o afacere tanara. In plus, si cresterea cerererii de
turism extern de pe piata locala a reprezentat un ajutor. Potrivit oficialilor Asociatiei Nationale a Agentiilor
de Turism, cererea
pentru vacante in strainatate este in crestere.

Stoica a mai precizat ca majorarea afacerilor poate fi pusa
si pe seama preturilor bune pe care compania le promoveaza pentru destinatii
indepartate, care in mod  normal sunt
mult mai costisitoare.
[quote=Sorin Stoica, proprietarul Eturia]Avem China de la 1.000 de euro. Cu banii astia, in mod normal, mergi in
Turcia[/quote]
Momentan, afacerea lui Stoica este inca departe de liga granzilor
din turism, firme cu afaceri de peste 10 mil. euro, insa Eturia a reusit destul
de repede sa ajunga la un rulaj de aproape 2,6 mil. euro si astfel sa aiba un
cuvant de spus in domeniu.
 

Legat de preferintele clientilor, Stoica spune ca cererea
pentru circuite a crescut mult mai dinamic decat cea pentru vacante la plaja.
 

Sorin Stoica, fostul proprietar al lantului de distributie
GSM Dasimpex, pe care l-a vandut cu 4,5 milioane euro catre fondul spaniol Ged (si
care a rebranduit compania in Fonomat) a infiintat impreuna cu sotia sa agentia
de turism „tailor made” (pachete turistice personalizate)
Eturia.

Initial, Sorin Stoica a intentionat sa faca o agentie de turism 100%
online. Fiindca a considerat ca piata nu este inca pregatita sa acceseze doar
mediul online, s-a hotarat sa deschida si prima agentie de „caramida”
in Piatra Neamt, iar in 2008 a deschis si un birou de reprezentanta in
Bucuresti.

Printre principalele agentii de turism de pe piata se numara Happy Tour, Paralela
45 si Eximtur. Cea mai mare parte a agentiilor vand si pachete personalizate,
insa nu sunt specializate pe acest tip de vacante.