- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Turism

Aeroportul Timisoara, in proces cu liniile aeriene care nu si-au platit datoriile

14 Jan, 12:12 • Redactia DailyBusiness
Aeroportul international din Timisoara a deschis cateva procese pentru a-si recupera banii pe care mai multe companii aeriene ii datoreaza. Toate au incetat insa sa mai opereaza la Timisoara, potrivit reprezentantilor aeroportului.
Aeroportul Timisoara, in proces cu liniile aeriene care nu si-au platit datoriile

„Companiile aeriene nu au datorii mai mari decat cele normale. Ele pot face plata pana la 30, respectiv 60 de zile, dupa cum e factura. Companiile chemate in instanta au operat in anii precedenti in Timisoara”, a declarat Leontin de Mayo, directorul adjunct al Aeroportului din Timisoara, citat de NewsIn.

„Proces avem cu Volare, nu cei care opereaza acum la noi, este vorba de o alta firma care a operat si cu care suntem in instanta, cu Club Air si cu AlpiEagles, care a operat pana la sfarsitul anului”, a precizat de Mayo.

„Nici Sky Europe nu ne-a achitat, insa ei s-au retras in 10 decembrie de pe aeroport”, a adaugat acesta, adaugand ca datoriile „sunt cuprinse intre 25.000 si 75.000 de euro”.

Directorul adjunct al Aeroportului International „Traian Vuia” din Timisoara a declarat ca in prezent, companiile aeriene care opereaza pe aeroport au pana la doua luni pentru a-si achita banii, potrivit facturii.

Acesta a mai precizat ca datoriile ingreuneaza activitatea Aeroportului. „Ne ingreuneaza. La bilantul contabil nu poti scadea aceste sume, nu le poti face cum trebuie si in plus, afecteaza criteriile de perfomanta”, a spus de Mayo.

Cu toate acestea, investitiile pe 2007 nu au fost afectate. Anul trecut, aeroportul a beneficiat de investitii in valoare de aproximativ 5,7 milioane de euro, insa peste jumatate din suma provine de la bugetul de stat.

Dan Idolu, directorul general al aeroportului, a precizat, la finele lui 2007, in cadrul unei conferinte de presa, ca a primit cu 200% mai multi bani decat in 2006, iar pe 2008 suma va fi similara cu cea din 2007, adica 10-11 milioane lei. „Veniturile proprii s-au majorat cu 25%”, a spus Idolu.

Cea mai mare lucrare preconizata pentru urmatorii ani este cea la suprafata de miscare a aeronavelor, in valoare de 8 milioane de euro.