AUTO

Scandalul masinilor inmatriculate in Bulgaria. "O piedica pusa circulatiei libere"

25 aprilie 2012, ora 00:07, autor(i): Adrian Negrescu   | 12 comentarii publicate
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
masini.jpg
Noile restrictii pe care Guvernul vrea sa le impuna celor care isi inmatriculeaza masinile in strainatate risca sa duca Romania in fata justitiei, la Curtea de la Strasbourg, afirma avocatii de business, citati de DailyBusiness.ro.

Avocatul Gheorghe Piperea, unul dintre cei mai cunoscuti juristi romani, afirma ca decizia Guvernului de a interzice proprietarilor de masini inregistrate in strainatate sa circule mai mult de 9 luni in Romania incalca legislatia europeana.

"E acelasi tip de piedica pusa circulatiei libere a marfurilor ca si taxele auto", a declarat Piperea.

"In timp ce Comisia Europeana recomanda eliminarea tuturor restrictiilor legate de circulatia masinilor, noi venim cu o alta masura protectionista. Se va ajunge, din nou, la un proces la Curtea Europeana de Justitie si, cel mai probabil, reglementarea va fi eliminata", a mai spus acesta.



Piperea crede ca "regula asta, in traducere libera, suna cam asa: eu daca am automobilul inregistrat la Pascani, n-am voie sa circul cu el in Bucuresti".

Avocatul Marius Georgescu estimeaza ca nu se va ajunge pana la Curtea Europeana de Justitie, pentru ca legea va fi respinsa de Parlament. 

"Guvernul a aprobat un proiect care, cu siguranta va fi respins de parlamentari. E absurd si ilegal, privit din punct de vedere al aquis-ului comunitar. e va intampla la fel ca si cu taxele auto care au fost eliminate, rand pe rand", a spus Georgescu.

Ce vor, de fapt, guvernantii

Proiect de lege care vizeaza restrictionarea circulatiei autoheviculelor inmatriculate in alte tari a fost aprobat in sedinta de marti a Guvernului.

Seful Politiei Rutiere, Lucian Dinita, a declarat ca proprietarii autovehiculelor vor putea circula in Romania timp de 90 de zile de la inregistrarea contractului ce vanzare-cumparare. Dupa aceasta perioada, soferii nu vor mai avea dreptul sa circule in Romania.

Certificatul de inmatriculare si placutele vor fi retinute, iar soferul va fi amendat. Potrivit expertilor auto, masura vine sa blocheze, practic, circulatia automobilelor inmatriculate in Bulgaria pe teritoriul Romaniei. In prezent exista 45.000 de automobile inmatriculate in alte tari dintre care 19.800 in tara vecina.

In aceiasi conferinta de presa, seful Politiei Rutiere a anuntat ca de la 1 ianuarie 2013 vor fi eliminate subcategoriile de permise auto si va fi introdus permisul de conducere pentru mopede si motocicletele din subcategoriile A1 si A2.  

Europa se vrea construita ca SUA. Cum sa interzici circulatia unui automobil dintr-un stat american in altul?Gheorghe Piperea, avocat

Pentru categoriile C si D perioada de valabilitate se va scurta la 5 ani, iar soferii vor avea obligatia sa efectueze controlul medical la fiecare reinnoire a permisului. 

Pentru a intra in vigoare, noile prevederi vor trebui sa treaca de votul Parlamentului. 

Pe de alta parte, inca de anul trecut, guvernul bulgar analiza mai multe prevederi legislative care sa fac imposibila ca o masina al carei proprietar are domiciliul intr-o alta tara sa continue sa poarte un numar de inmatriculare din Bulgaria, a declarat Borislav Bogoev, vicepresedinte al comisiei bulgare de supraveghere financiara de la Sofia.
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
radu lenova a spus:
25/04/2012 08:45
cam ce credeti ca vor face cei 45.000 de oameni? in primul rand ii vor umple frigiderul lui dinita si in al doilea vor face proteste si cum e an electoral legea va da inapoi iar dinita se va face de ras.
 
Alexandru B a spus:
25/04/2012 09:53
Nu inteleg deloc care este mesajul articolului. Sa ne spuna ca proiectul e bun sau ca nu e bun?

Este absolut evident ca scopul nu este acela de a interzice libera circulatie in spatiul intracomunitar ci de a stopa evitarea platilor taxelor auto.

Comparatiile cu SUA sunt un pic exagerate, intrucat o diferenta intre SUA si Europa este clara in acest sens: exista legi comune carora se supun statele SUA, pe cand cele Europene fac cam ce vor.
Daca vecinii Bulgari aleg sa nu aibe nicio taxa auto si oricine isi poate inmatricula orice rabla care polueaza mult peste limitele permise astazi, atunci nu vi se pare ceva in neregula?

Vorbim de poluare, cea care ne afecteaza pe toti... si nu de cati bani se incaseaza la buget din taxele auto.

Multumesc,
 
mircea a spus:
25/04/2012 10:14
Nici eu nu sunt de acord cu mesajul acestui articol. Din ce am vazut eu in trafic soferii cu numere de Bulgaria sau Italia incalca cel mai des legile. Ok, sa spunem ca sunt eu subiectiv desi faptul ca-i vad trecand pe rosu cu nesimtire nu cred ca tine de subiectivism.

Dar majoritatea sunt niste masini vechi poluante care si posesorii incearca sa nu plateasca nici o taxa in timp ce ne polueaza pe toti.

Si sa aduci niste avocati interesati sa inceapa procese ca motivatie a articolului mi se pare jenant pentru o publicatie serioasa. Intrebati-i pe cei de la Politia rutiera care dadusera o statistica ca masinile cu numere straine cauzeaza cu 30% mai multe accidente in trafic. Sau pe cei care arata ca poluarea ne scurteaza durata de viata la toti.

Dar presupun ca nu v-a interesat sa faceti o analiza utila societatii, ci doar unui grup restrans de avocati si posesori care vor sa evite plata taxelor.
 
Marius T a spus:
25/04/2012 13:22
Presupun ca voi cei care mentionati "poluarea" va ingrijorati mai mult de mediu decat de oameni. Pai cine este nebun sa dea pe taxe de inmatriculare/poluare etc. in Romania cat pe o masina, fie ea si veche de 10 ani. Daca nu am bani de una noua, de ce imi impui tu sa "protejez mediul" si sa stau fara masina, in loc de a opta pt. o varianta mai ieftina si posibila. Daca guvernul nu ar pune niste taxe imposibile, ci unele decente, crezi ca s-ar mai complica soferii cu inmatriculari in Bulgaria? Adevarul este ca nu prea au o alta alternativa, si vorbesc din experienta a mai multe persoane. E usor sa zici, da mergi cu tramvaiul sau cumpara masina in Romania cand ai un job bun si un salariu mediu sau mai mare. Insa acesta nu este cazul a milioane de romani!
 
BRUMA ELENA a spus:
25/04/2012 13:45
este o prostie aceast proiect
nu generalizati cu toti cei care au masini cu numere bulgaresti accidente
produc si cei cu numere romanesti chiar mai multe
 
Pagini: 123
Ultima ora
KeyJobs - Job-uri premium
Marti, 22 Septembrie 2020, 14:04
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter