- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Lifestyle

Hainele de lux ale Europei vin din Romania. Pana cand?

03 Jan, 11:56 • Redactia DailyBusiness
Un sfert din cele circa 8.000 de fabrici romanesti de textile ar putea fi inchise in urma aderarii Romaniei la UE si a competitivitatii crescute a pietei, sunt de parere analisti citati de publicatia online BBC News.
Hainele de lux ale Europei vin din Romania. Pana cand?

Exporturile romanesti din industria texila au urmat o curba descendenta in perioada 2004-2006, iar specialistii sunt ingrijorati ca pe masura ce marii producatori cauta piete mai ieftine, iar producatorii asiatici acopera discrepanta de calitate dintre ei si rivalii europeni, acest declin se va repeta si in 2007.

Cu toate acestea, piata prezinta inca suficiente oportunitati pentru producatori, care se vor orienta pe nise de piata pentru a isi pastra marjele de profit.

De altfel, Romania a devenit o destinatie favorita a marilor producatori de haine ale lumii, ca H&M, Zara, Lacoste sau Dolce & Gabana, scrie BBC News. Acestia si-au directionat productia catre fabricile din Romania, ceea ce a dus la transformarea pietei locale in una din principalele furnizoare de haine din Uniunea Europeana cu exporturi anuale in valoare de 3,5 miliarde de euro.

In timp ce indoielile planeaza asupra industriei textile ca intreg, Ovidiu Sandor, directorul ModaTim S.A, o companie producatoare de haine de lux din Timisoara, considera ca integrarea il va ajuta sa creeze o nisa profitabila pe piata pentru compania sa.

El explica ca in mare parte materialele cu care se lucreaza vin din Italia, Spania si Marea Britanie si ca acum vor fi mai putine proceduri birocratice de indeplinit pentru a trimite hainele clientilor companiei.

Printre clientii ModaTim se numara Hammer, Jaeger, Harrods, Adress, Natan si alte companii de haine de lux din Europa.

Costurile de productie reprezinta intre 5% si 10% din pretul de retail din Marea Britanie, mare parte a acestor preturi acoperind costurile de marketing ale brandurilor de top, explica directorul ModaTim.

„Moda s-a impartit in doua, ori haine foarte ieftine, ori haine foarte scumpe. Noi ne-am directionat catre top-end-ul pietei”, a spus Sandor, citat de BBC News.