Diverse

Blue Monday, cea mai deprimantă zi din an, este pe 16 ianuarie

15 Jan, 08:01 • Dobran Viorel
A treia zi de luni din ianuarie, "Blue Monday", este considerată a fi cea mai deprimantă zi a anului. În 2023, “Lunea Tristă” este pe 16 ianuarie.
Blue Monday, cea mai deprimantă zi din an, este pe 16 ianuarie

Blue Monday 2023. S-au terminat economiile pe cadiourile şi vacanţele de Sărbători, salariul nu ţine pasul cu preţurile, este frig şi vreme urâtă, iar următoarea vacanţă este departe? Şi motivele pentru o zi deprimantă ar fi mai multe! Blue Monday pică în fiecare an în cea de-a treia zi de luni a lui ianuarie. Anul acesta nefericita zi pică pe 16 ianuarie. Oamenii, mai mult îân Occident, dar tot mai mulţi şi la noi, sunt din ce în ce mai interesați de ce trebuie să facă pentru a trece cu bine peste această zi. Cea mai tristă zi din an îi sperie pe mulți dintre noi.

Blue Monday a apărut în 2005

Dar când este Blue Monday, ce înseamnă și de unde a venit? Iată tot ce trebuie să știi despre cea mai tristă zi din an. Sunt mai multe variante pentru a trece cu bine peste Blue Monday. Fie apelezi la ajutorul unui medic specialist, fie ignori complet ce se întâmplă în jurul tău. Trebuie să te concentrezi doar pe activități care îți fac plăcere, scrie thestar.uk.

Blue Monday a apărut în 2005, după ce a fost publicat un comunicat de presă de la Sky Travel. Acesta a dezvăluit o ecuație care calcula data pentru cea mai tristă zi din an. Comunicat de presă a fost semnat de Cliff Arnall, care a avut rolul de tutore la Centrul pentru Învățare Permanentă al Universității Cardiff.

Scriitorul The Guardian, Ben Goldacre, care este cunoscut pentru rubrica sa Bad Science, a spus însă că materialul de presă a fost scris în prealabil de o agenție de PR. Se mai știe că materialul redactat a fost trimis unui număr mare de cadre universitare cărora le-au oferit o sumă de bani pentru a-l semna.

Domnul Goldacre a declarat: „Știu asta pentru că am primit o avalanșă de povești din interior. Inclusiv una de la un universitar în psihologie căruia agenția de PR Porter Novelli i-a oferit bani pentru a-și pune numele în aceeași poveste a ecuației Sky Travel pe care Arnall a vândut-o”.

Previziuni 2023. Cinci mari provocări pentru economia mondială. Criza energetică rămâne în top

Calculul a ţinut cont de o serie de factori, cum ar fi vremea, datoriile acumulate de sărbători, timpul scurs de la Crăciun, salariul lunar, perioada ce a trecut de la eșecul rezoluțiilor de Anul Nou și nivelul scăzut de motivație atins în urma suprapunerii tuturor acestor evenimente dar şi întoarcerea la muncă după sărbătorile de iarnă, o situație financiară mai precară decât în luna anterioară și, per total, o stare generală deprimantă.

Cu toate acestea, experții au considerat formula ca fiind lipsită de sens, motivând că în calcul nu erau definite unități, ceea ce înseamnă că, nici măcar din punct de vedere matematic, ea nu ar avea sens. Mai mult, Cliff Arnell, fost tutore la Universitatea Cardiff, căruia îi este atribuit comunicatul de presă original, militează în mod deschis împotriva unei Blue Monday cu conotaţii negative, declarând că ea a fost menită să inspire oamenii să își îmbunătățească viața, nu să incite la teamă.

Comunicatul de presă inițial a spus că ecuația a luat în considerare o serie de factori. Totul s-a calculat în funcție de cât de departe era următoarea zi de plată, câte ore de lumină au fost, temperaturile medii și distanța față de următoarea zi de sărbătoare.

S-a susținut că comunicatul de presă a fost creat ca o modalitate de a vinde mai multe vacanțe. Dovezile științifice din spatele acestei zilei au fost contestate. Nimic din factorii enumerați mai sus nu poate fi cuantificat. În fiecare an, Blue Monday continuă să câștige din ce în ce mai multă popularitate pe rețelele sociale. Acum e cunoscută drept cea mai tristă zi din an.

Un bărbat s-a trezit că are de plătit un împrumut bancar pe care nu-l luase niciodată! Cum s-a ajuns la această situație?

Blue Monday 2023. Sfaturi și recomandări pentru a combate stările neplăcute

Blue Monday este o stare pasageră de tristețe care trebuie combătută, în primul rând, prin mijloacele pe care le avem la îndemână. Modalitățile simple, demonstrate clinic, de combatere a stărilor de tristețe sunt:

  • Exerciții fizice regulate (chiar și 30 de minute de mers pe jos în fiecare zi);
  • O dietă echilibrată și o hidratare corespunzătoare;
  • Somn odihnitor (de evitat lumina albastră de la dispozitive și ecrane înainte de culcare);
  • Activități relaxante, cum ar fi programele sau aplicațiile de relaxare sau de wellness, care pot încorpora meditație, relaxare musculară sau exerciții de respirație;
  • Stabilirea unor obiective și priorități (de exemplu, o persoană ar trebui să fie conștientă de ceea ce a realizat la sfârșitul zilei, nu să se concentreze pe ce nu a reușit să facă);
  • Practicarea recunoștinței (este recomandat să se noteze zilnic, într-un jurnal, un lucru pentru care persoana este recunoscătoare la final de zi);
  • Discuții sincere cu prietenii sau membrii familiei care pot oferi sprijin emoțional și ajutor practic;
  • Stabilirea unui buget pentru a gestiona cheltuielile;
  • Respectarea unui program zilnic bine pus la punct – studiile au demostrat că persoanele care respectă un anumit program și au o viață ordonată sunt persoane mult mai fericite, deoarece au mai mult timp pentru ei și pentru cei dragi.