- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Turism

Construcția celui de-al treilea pod peste Dunăre este în pregătire!

26 Sep, 15:02 • Stefan Simion
Bulgaria și România au venit cu inițiativa de a începe lucrările la cel de-al treilea pod de peste Dunăre, iar cererea de finanțare a fost deja trimisă la Comisia Europeană.
Construcția celui de-al treilea pod peste Dunăre este în pregătire!

Atât vice-pim-miniștrii cât și miniștrii Ministerelor Transporturilor ambelor state au convenit asupra acestei idei, ca un al treilea pod să fie construit pe ruta Ruse-Giurgiu. Cererea de finanțare și studiul de fezabilitate au fost deja depuse către Comisia Europeană, iar următoarele detalii urmează a fi publicate.

Vezi și: https://www.dailybusiness.ro/stiri-interne/de-cati-kilometri-este-nevoie-pentru-ca-o-masina-sa-fie-implicata-intr-un-accident-un-nou-studiu-arata-ce-se-intampla-cu-masinile-care-au-peste-129-000-km-371723/

Granița Giurgiu-Ruse
Granița Giurgiu-Ruse

Cât va costa al treilea pod de pe ruta Ruse-Giurgiu?

Potrivit Rador Radio România, Gherghi Gvozdeikov, care este Ministrul bulgar al Transporturilor, a declarat că suma pe care Bulgaria trebuie să o plătească pentru constrcția acestui pod este de aproximativ 1,4 milioane de euro, însă este un proiect cu care și statul român a fost de acord. Ministrul bulgar al Transporturilor a dat câteva declarații cu privire la situația actuală în care se află și statul român:

„Inițiativa vine din ambele state. Începem să lucrăm intens. Noi candidăm pentru o finanțare de 50% de la Comisia Europeană”. Potrivit acestuia, proiectul va fi realizat deoarece situația geopolitică din regiune este un catalizator în acest sens.

Dezvoltarea transportului feroviar trebuie privită ca un model de afaceri. În acest transport nu s-a investit până acum, la fel ca în țările din Europa. Transportul feroviar are un viitor bun, fiind unul dintre cele mai ecologice transporturi din lume și trebuie să se investească în sector.

Modernizarea nu ține doar de achiziționarea de noi trenuri, ci și de o nouă viziune și o nouă strategie la care noi am început să lucrăm. Nu se va întâmpla repede, dar sperăm ca până în 2026, când potrivit Planului de Redresare si Reziliență trebuie să fie livrare noile trenuri, Bulgaria va avea o strategie clară și un plan de afaceri clar. Până acum, sectorul s-a bazat în întregime pe subvenția de la stat și apoi a sistat orice gând de a dezvolta acest produs, adică de a oferi un serviciu din care statul poate câștiga.

Noi vom primi nerambursabil din Europa aproximativ 1 miliard (conform Planului de Redresare și Reziliență – n.r.) și dacă nu putem face un profit de 15 sau 20% din asta, atunci nu putem gestiona această resursă. Nu văd o problemă în viitor ca transportul feroviar să genereze venituri, să se autosusțină și chiar să facă profit.”, a declarat Ministrul Transporturilor din Bulgaria.

Vezi și: https://www.dailybusiness.ro/diverse/starbucks-mcdonalds-si-burger-king-date-in-judecata-pentru-reclama-falsa-sunt-diferente-mari-intre-mancarea-din-imagini-si-cea-reala-371713/

Numele meu este Ștefan Simion și sunt absolvent al Facultății de Jurnalism din București. În ultimii ani am lucrat pe postul de redactor în mai multe instituții de presă din România, iar acum ... citește mai mult