- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Anul in pitch-uri: Pe la ce agentii si-au plimbat advertiserii conturile in 2010

29 Dec, 00:01 • andra.gheorghe
Tnuva, Microsoft, Unilever sau Strauss sunt doar o parte din companiile care si-au licitat in 2010 publicitatea. Media, creatia, strategia, cateodata toate la pachet , au cunoscut noi agentii si le-au parasit pe cele vechi, in goana dupa vizibilitate si cota de piata. DailyBusiness.ro va propune o retrospectiva a celor mai importante "batalii" pe contracte de publicitate din 2010.
Anul in pitch-uri: Pe la ce agentii si-au plimbat advertiserii conturile in 2010

Mindshare si Mediaedge:cia, agentii controlate de gigantul WPP in Romania, au inceput 2010 cu forte prospete. Ambele au luptat si au castigat sau si-au pastrat clienti de top, in licitatii.

Mindshare, agentie condusa de Oana Petroff, a invins in „finala” pe PHD (business de media operat de Omnicom Media Group), asa ca si-a pastrat clientul de care o leaga o istorie de peste 10 ani, Unilever. Gigantul FMCG este unul dintre advertiserii de top din Romania, cu investitii de promovare anuale evaluate la peste 15 milioane euro net.

Mediaedge:cia, business-ul condus de Bogdan Prajisteanu, a marcat de trei ori in 2010. Dupa ce a reusit, in ianuarie, sa-si adauge in portofoliu bugetul de media al Bricostore, estimat la circa 2 milioane euro, intr-o confruntare cu Zenith Media si Media Investment, in februarie a recastigat un client de care s-a ocupat timp de 7 ani, Strauss Romania.

Producatorul de cafea si-a licitat contul de media cu Mediaedge:cia si cu Starcom, agentia care in 2007 prelua contul de la Mediaedge:cia.

In martie a fost randul URBB sa aleaga agentia condusa de Prajisteanu, care a castigat un cont estimat la 3-4 milioane euro, pentru care s-a luptat cu rivalele Tempo si Media Investment.

McCann Erickson pare sa fi avut un 2010 dificil. Dupa ce a pierdut clientul traditional Vodafone, cu care colabora pe servicii de media de peste 10 ani, in fata OMD, s-a despartit si de alte nume mari pe care le reprezenta de ani de zile, Tnuva, respectiv Microsoft.

McCann si-a luat la revedere de la contul de media al Tnuva in vara, dupa un pitch castigat de Zenith Media, agentie de media operata de grupul Centrade. Tot in fata Centrade a pierdut si creatia producatorului de lactate, care a ales serviciile Saatchi&Saatchi, agentia de creatie a grupului.

Agentia condusa de Bogdan Enoiu a mai pierdut un client important, tot in vara, in fata Publicis. Microsoft Romania a decis sa aleaga serviciile de creatie si de media ale Publicis intr-un pitch la care a invitat sase agentii.

McDonald’s a surprins piata cand a decis, dupa 15 ani, sa renunte la colaborarea cu DDB, pentru serviciile TBWABucuresti.

Cea mai proaspata mutare de cont a facut-o Bergenbier. Producatorul de bere si-a mutat contul de media de la Starcom, agentie a grupului Leo Burnett cu care lucra de peste trei ani, la Initiative, business-ul de media al Lowe. Initiative va prelua contul in 2011.

Licitatiile care au pus pe jar agentiile de top din Romania au venit in aceasta toamna de la Romtelecom. Operatorul a initiat procese de selectie atat pentru servicii de media cat si de creatie. Doua agentii risca sa piarda bugete de milioane de euro: Graffiti, creatia, iar United Media – contul de media. Rezultatele vor fi facute publice in 2011.