AUTO

Lovitura primita de Range Rover in China: Modelul care copiaza Evoque, dar este de 3 ori mai ieftin

12 august 2015, ora 00:56 
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
evoque2.jpg
Jaguar Land Rover ar putea avea dificultati in promovarea unui model de-al companiei in China. Vezi cum ar putea fi date peste cap planurile producatorului Range Rover de extindere in cea mai mare piata auto din lume.

Saptamana trecuta a fost lansat in showroom-urile chinezesti Landwind X7, despre care jurnalistii de la Business Insider spun ca seamana izbitor cu Range Rover Evoque.  

Nici bine nu a aparut pe piata, ca deja peste 5.500 de cumparatori au platit avans pentru achizitia modelului care seamana cu Evoque, dar costa doar 21.700 de dolari, adica de peste 3 ori mai putin decat modelul Range Rover, pentru care trebuie sa platesti intre 65.000 de dolari si 90.000 de dolari ca sa-l aduci in China.





"Nu vrem sa comentam cu privire la Landwind X7. Insa putem spune ca ne preocupa protejarea drepturilor de proprietate intelectuala", a declarat un reprezentant al Jaguar Land Rover pentru Business Insider.

Crossover-ul chinezesc a aparut prima data in noiembrie 2014 la targul auto din Guangzhou, in sudul Chinei. La eveniment, directorul de design al Jaguar Ian Callum a postat pe Twitter imagini cu X7, comentand asupra similaritatii cu Evoque.



Ulterior, in aprilie anul acesta, modelul chinezesc a mai fost prezentat si la targul auto de la Shanghai. "Imi pare rau sa vad ca modelul copy-paste a reaparut. Nu aduce niciun beneficiu de imagine Chinei sau industriei auto din China", a declarant Ralf Speth, CEO-ul Jaguar Land Rover la evenimentul de la Shanghai.

Reprezentantii JLR considera ca legile privind drepturile de proprietate intelectuala din China nu le asigura un cadru adecvat pentru un proces.  

"Nu exista nicio lege care sa ne protejeze acolo, asa ca trebuie sa luam lucrurile ca atare. In Europa beneficiem de protectie impotriva unor astfel de falsuri, dar in China nu suntem protejati", spunea Speth in aprilie.



Avand in vedere diferenta mare de pret dintre cele doua masini, este discutabil daca cineva care cumpara Landwind si-ar putea permite un Evoque, care costa de peste trei ori mai mult. Iar un cumparator dispus sa plateasca 90.000 de dolari pentru un Range Rover este putin probabil sa cumpere o imitatie.

Prin urmare, efectele directe asupra vanzarilor JLR vor fi minime.

In schimb, producatorul britanic ar putea avea de suferit la nivelul imaginii, avand in vedere ca i-a fost copiat designul. JLR a cheltuit sute de milioane de dolari in dezvoltarea designului Range Rover. Asta pe langa numeroasele milioane de dolari pe care compania le-a investit in marketing si cresterea valorii brandului.



Prezenta unei copii ar putea pacali cumparatorii mai putin sofisticati sa creada ca modelul chinezesc are cumva vreo legatura cu Range Rover.

Din punct de vedere mecanic, Landwind X7 este foarte diferit de Evoque. Crossover-ul chinezesc are motor Mitsubishi de 188 cai putere. Range Rover-ul are motor Ford Ecoboost de 240 cai putere.

Landwind, un joint venture intre companiile Changan Auto si Jiangling Motors, produce o serie de SUV-uri in special pentru piata chineza.

Landwind s-a remarcat in 2005, cand a devenit primul producator auto din China care a realizat exporturi pe piata europeana. Modelul Landwind X6 a fost importat in Olanda pentru o scurta perioada de timp, dar nu s-a vandut prea bine dupa ce au aparut informatii cu privire la rezultatele la testele ADAC din Germania, unde masina chinezeasca a obtinut zero puncte din cinci.
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
Ultima ora
KeyJobs - Job-uri premium
Marti, 28 Septembrie 2021, 11:46
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter