- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Autostrada ce leagă Moldova de Ardeal, unul dintre mega proiectele din România. Proiectele presupun tuneluri prin munți și o investiție de aproape opt miliarde de euro

20 Nov, 20:46 • Alexe Raluca
Marile proiecte de infrastructură din România sunt pe cale de a fi implementate de autorități. Acestea presupun peste 40 de tuneluri, unele cu trecere prin munți, iar investiția ajunge la peste 7,5 miliarde de euro.
Autostrada ce leagă Moldova de Ardeal, unul dintre mega proiectele din România. Proiectele presupun tuneluri prin munți și o investiție de aproape opt miliarde de euro

Autoritățile din Ministerul Transporturilor au vorbit de marile proiecte de infrastructură din Moldova în cadrul unei întâlniri care a avut loc la Iași luni.

Citește și: Primii kilometri de pe Autostrada Bucureștiului se deschid pe 27-28 noiembrie! Au apărut imagini din avion cu nodul rutier A0 – A3.

Autostrada Moldova – Ardeal, printre cele mai mari proiecte de infrastructură din România

Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioşteanu, a declarat că, în curând, va fi semnat ultimul contract de execuţie pentru autostrada A7, în timp ce licitaţiile pentru execuţia tronsonului montan din A8, secțiunea Târgu Mureş-Târgu Neamț, sunt programate pentru vara lui 2024.

Ionel Scrioşteanu a mai afirmat că Guvernul României este hotărât să realizeze autostrăzile care să lege Moldova de restul ţării, el oferind câteva detalii despre stadiul principalelor proiecte.

„Ne dorim să avem cât mai multe proiecte mature şi rapid implementate care să asigure conectivitatea acestei regiuni cu restul ţării. De asemenea, ne dorim să oferim accesabilitate ieşenilor către proiectele autostrăzilor A7 şi A8. Determinarea Guvernului României în ceea ce priveşte dezvoltarea infrastructurii rutiere din Moldova este binecunoscută, motiv pentru care zilele acestea vom semna ultimul contract de execuţie pentru Autostrada Moldovei A7. Este vorba despre lotul 3 Pietroasele – Buzău (13,9 km) al tronsonului Ploieşti – Buzău”, a afirmat Ionel Scrioşteanu, secretar de stat al Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii.

În ceea ce priveşte proiectul Autostrăzii A8, la începutul anului viitor ar urma să fie aprobați indicatorii tehnico-economici pentru secțiunea montană a autostrăzii Miercurea Nirajului – Leghin, lungă de 160 de kilometri, iar în vara anului 2024 sunt proiectate licitaţiile pentru execuţia lucrărilor. Costurile estimate ajung la 37,4 miliarde de lei (7,5 miliarde de euro), potrivit Apix.ro.

„Secțiunea Miercurea Nirajului-Leghin, km 22+000 – km 181+195 se află în procedura de transparență decizională până pe 14.11.2023. După această etapă va fi emisă Hotărârea de Guvern cu indicatorii tehnico-economici, după care se va publica în Monitorul Oficial. Odată cu publicarea în Monitorul Oficial se poate declanșa etapa realizării caietelor de sarcini și inițierea licitației de Proiectare + Execuție”, a anunțat Cătălin Urtoi, șef al Companiei Naționale de Investiții Rutiere (CNIR).

Proiectul prevede:

160 km de drum în regim de autostradă
265 de structuri – poduri, viaducte și pasaje
47 de tuneluri
8 spații de servicii
2 centre de întreținere și coordonare
un punct de sprijin și întreținere
8 parcări de scurtă durată
5 noduri rutiere.

Pentru sectorul de autostradă, viteza de proiectare este de 120 km/h, în timp ce în nodurile rutiere viteza de circulație este limitată la 60 km/h. Dacă licitațiile pentru execuție vor fi lansate în vara anului 2024, sunt șanse ca lucrările de construcție să înceapă la începutul anului 2025. Autostrada Unirii (A8), va avea o lungime totală de peste 320 de kilometri (de la Târgu Mureș la Ungheni) și va asigura legătura cu Republica Moldova prin noul pod peste Prut, pentru a cărui proiectare și execuție a fost deja lansată licitația.

Citește și: Vești noi despre Autostrada Sudului. Contractul pentru proiectarea lotului 4 Caransebeș-Lugoj va fi anulat. CNAIR a confirmat că turcii refuză să aducă actele necesare