- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

În ce etapă au ajuns lucrările de modernizare de la Gara de Nord. Ce se întâmplă după semnarea contractului de 85 de milioane de euro

26 Mar, 09:16 • Adrian Popovici
Lucrările de modernizare de la Gara de Nord din București se află acum în etapa I, cea în care are loc elaborarea proiectului tehnic, obținerea perniselor și avizelor necesare.
În ce etapă au ajuns lucrările de modernizare de la Gara de Nord. Ce se întâmplă după semnarea contractului de 85 de milioane de euro

Gara de Nord, unulm dintre cele mai importante noduri feroviare din România este tranzitată anual de milioane de călători. Cu toate acestea, în ultimele decenii condițiile din această clădire istorică s-au deteriorat în mod constant. Recent, a fost semnat un contract pentru modernizarea acestei gări, proiectul aflându-se în primele etape, transmite Ziarul Financiar.

CFR SA, compania care administrează infrastructura feroviară, inclusiv Gara de Nord, a semnat recent un contract estimat de 419,85 milioane de lei, aproximativ 85 mil. euro, fără TVA, pentru modernizarea construcției. Lucrările au fost câștigate de asocierea de firme GDO Mov Impex – Omega Cert Sistem și acum se află în faza, mai exact în faza în care specialiștii lucrează la elaborarea proiectului tehnic.

„Contractul pentru modernizarea Gării de Nord – faza I – prevede o durată de 5 luni pentru elaborarea proiectului tehnic, 4 luni pentru obţinerea avizelor, acordurilor şi a autorizaţiei de construire, iar perioada aferentă lucrărilor efective de modernizare este de 46 de luni de la emiterea ordinului de începere“, au transmis reprezentanţii CFR.

„ETAPA I – proiectare și execuție lucrări de modernizare a celei mai mari gări din România – Gara de Nord București – prin consolidare fațade, acoperișuri, instalații și amenajarea spațiilor publice din cele 3 corpuri ale clădirii:

Corp A (clădiri B-dul Dinicu Golescu)

Corp B (central, coloane, casele de bilete clasa I)

Corp C (casele de bilete clasa a II-a, Calea Griviței)

– crearea unor spații verzi centrale, cu zonă de așteptare pentru publicul aflat în tranzit;

– regenerarea zonei aferente stației de călători Gara de Nord pe principiile de smart city/creative city/green city;

– sisteme noi de ventilație/încălzire;

– modernizarea sistemului de iluminat și a instalațiilor electrice, sanitare, termice etc;

– modernizarea sistemului de informare a publicului călător și a echipamentului de telecomunicații”, explica CFR evoluția lucrărilor pentru Gara de Nord.

Gara de Nord, București

Gara de Nord

Te-ar putea interesa și: Licitația pentru Magistrala M4 Gara de Nord 2 – Filaret – Progresu ar putea fi lansată până la finalul lunii. Cât ar putea costa cele 14 noi stații

Cine va realiza lucrările de modernizare de la Gara de Nord?

O asociere între o companie înregistrată în București și una din județul Maramureș va fi responsabilă de lucrările de modernizare de la Gara de Nord. Compania GDO Mov Impex, deținută de Delia Goie și înregistrată în Baia Mare (județul Maramureș), a înregistrat vânzări de 35,2 milioane de lei în 2022, o creștere cu 71% față de anul precedent, și un profit net de 1,7 milioane de lei, în creștere cu 72% față de anul anterior. Firma avea un personal de 35 de angajați.

Pe de altă parte, Compania Omega Cert Sistem din București, deținută de Marin Iulian Toader (cu 60% din acțiuni) și Monica Laura Toader (cu 40% din acțiuni), a raportat vânzări de doar 442.000 de lei în 2022 și un profit de 106.000 de lei, având un singur angajat, conform termene.ro. Activitatea companiei constă în „activități de testare și analize tehnice”.

Citește și: Lucrările de modernizare de la Gara de Nord au fost câștigate de o firmă cu 35 de angajați. Ce s-a întâmplat cu contestațiile pentru contractul de 420 milioane de euro

Tags: