- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Lifestyle

Helvetansa: Pasionatii de ceasuri de lux isi cumpara si 5 exemplare pe an

20 Jun, 12:33 • elena.olteanu
In Romania, exista colectionari care au pana la 40 de ceasuri de lux, cumparatorii platesc pana la 220.000 euro pentru un exemplar, iar Vacheron Constantin este cea mai cautata marca pe piata, a spus, intr-un interviu acordat DailyBusiness, Adrian Stoican, directorul importatorului de ceasuri elvetiene Helvetansa.
Helvetansa: Pasionatii de ceasuri de lux isi cumpara si 5 exemplare pe an

DB

: Care este profilul cumparatorului ceasurilor de lux in Romania?
Adrian Stoican: Este acelasi ca si oriunde in lume. Bineinteles, poate ca in Romania luxul a fost cunoscut putin mai tarziu, insa am recuperat timpul pierdut.

DB: Care este venitul persoanelor care achizitioneaza ceasuri de lux?
AS: Nu pot estima exact un profil. Exista cei pasionati de ceasuri, care isi dau si ultimii bani pe un ceas bun, insa exista si cei pentru care ceasul nu este o prioritate. Cert este ca trebuie sa ai un venit suficient de mare, preturile pornind de la 5.000 euro.

DB: Ce functii au, in general, cei care isi achizitioneaza un astfel de ceas?
AS: In general sunt oameni de afaceri.

DB: Care a fost cel mai scump ceas pe care l-ati vandut?
AS: Cel mai scump ceas vandut a fost un Piaget Polo Tourbillon Relatif de 220.000 de euro. Vanzarea a avut loc la inceputul acestui an. Am reusit sa-l aducem in magazin dupa un an de la data comenzii, fiind singurul disponibil in 17 tari din Europa.

DB: Ce criterii trebuie sa indeplineasca un ceas de lux?
AS: Nu conteaza brand-ul in sine, ci istoria brand-ului. Faptul ca piesele sunt create cu multa minutiozitate. Asa ca nu platim brand-ul pentru numele sau, ci pentru traditia si respectarea acestei traditii.

DB: Care sunt criteriile dupa care alege un client sa-si achizitioneze un anumit ceas de lux si nu un altul?
AS: In general sunt gusturi foarte diferite. Fie ca vad un catalog, ca se intereseaza in magazine sau ca viziteaza o manufactura, toate sunt modalitati care il determina pe client sa se hotarasca sa cumpere un anumit ceas in functie de ceea ce isi doreste. Femeile tin cont de criteriile estetice mai mult decat barbatii.

DB: Care sunt cele mai cautate marci de ceasuri de lux in Romania?
AS: In functie de vanzari, cel mai cautat ceas este Vacheron Constantin. Urmatoarele locuri le ocupa Audemars Piguet, Jaeger-Lecoultre, Daniel Roth si Glashutte Original.

DB: Care este cel mai scump ceas pe care il aveti acum in magazin si ce pret are?
AS: Cel mai scump este un ceas Daniel Roth, care costa 160.000 de euro.

DB: De la ce pret incepe categoria de ceasuri de lux in Romania?
AS: In Romania, pretul ceasurilor de lux incepe de la 5.000 de euro, oprindu-se la circa 220.000 de euro. Nu cred ca a dat cineva pe un ceas in Romania mai mult de 220.000 de euro.

[quote=Adrian Stoican, directorul Helvetansa]Avem 3 concurenti majori pe piata ceasurilor de lux din Romania: Impuls, Cellini si Micri Gold[/quote]

DB: Exista clienti care fac comenzi pentru obiecte de lux personalizate?
AS: Au existat si comenzi de acest fel si le-am onorat. Am comunicat brand-ului respectiv ce anume vrea clientul, apoi clientul a aflat pretul exact.

DB: Imi puteti da cateva exemple de comenzi personalizate?
AS: Bratari cu safire de diferite culori, o oferta obisnuita era cu pietre de 0,3 catare, iar clientul a vrut safire de 1,5 carate.

DB: Cate ceasuri de lux cumpara un roman anual?
AS: Intre 1 si 5. Nu cred ca exista cineva care cumpara mai mult de 5 ceasuri anual in Romania.

DB: Cum este privit ceasul de lux de clientii romani, ca un obiect de colectie sau ca un accesoriu?
AS: Ambele variante sunt reale. Sunt cumparatori care se gandesc ca va fi dat viitoarei generatii, si au o colectie si de 20-40 de ceasuri.

DB: Ce procent din cifra de afaceri reprezinta vanzarea ceasurilor de lux?
AS: Noi am facut un calcul pentru ceasurile si bijureriile de lux din magazin si acestea acopera 60% din cifra noastra de afaceri.

DB: Exista diferente intre piata ceasurilor de lux din Romania si cea din Occident?
AS: Singura diferenta consta in faptul ca anumite modele nu sunt comercializate si in Romania, insa in ceea ce priveste mentalitatea cumparatorului de produse de lux, diferente fundamentale nu exista.

DB: Ce v-a determinat sa va deschideti un magazin in provincie, in Pitesti?
AS: Interesul pentru aceste obiecte. Stim ca aceasta cerere exista, deoarece proprietarul locului unde am deschis cumpara ceasuri de la noi. El si-a reorientat activitatea si am zis sa profitam de cererea existenta. Aici se gasesc insa ceasuri din gama medie.

DB: De ce ceasuri din gama medie?
AS: Deoarece conceptia si cultura pentru lux in afara Bucurestiului este inca in dezvoltare.

DB: Care sunt preturile produselor pe care le comercializati ?
AS: Ceasurile din gama medie costa intre 500 pana la 1.000 de euro, in timp ce bijuteriile si ceasurile de lux pornesc de la 5.000 euro.

DB: Ce cota detineti pe piata ceasurilor de lux din Romania?
AS: Consider ca detinem peste 40% din piata.