LIFESTYLE

Helvetansa: Pasionatii de ceasuri de lux isi cumpara si 5 exemplare pe an

20 iunie 2008, ora 12:33, autor(i): Ileana Ionescu   | 4 comentarii publicate
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
Adrian Stoican estimeaza o crestere a afacerilor Helvetansa de 15% in 2008, dupa ce anul trecut compania a inregistrat venituri de 6,5 mil. euro.
Adrian Stoican estimeaza o crestere a afacerilor Helvetansa de 15% in 2008, dupa ce anul trecut compania a inregistrat venituri de 6,5 mil. euro.
In Romania, exista colectionari care au pana la 40 de ceasuri de lux, cumparatorii platesc pana la 220.000 euro pentru un exemplar, iar Vacheron Constantin este cea mai cautata marca pe piata, a spus, intr-un interviu acordat DailyBusiness, Adrian Stoican, directorul importatorului de ceasuri elvetiene Helvetansa.
DB: Care este profilul cumparatorului ceasurilor de lux in Romania?
Adrian Stoican: Este acelasi ca si oriunde in lume. Bineinteles, poate ca in Romania luxul a fost cunoscut putin mai tarziu, insa am recuperat timpul pierdut.

DB: Care este venitul persoanelor care achizitioneaza ceasuri de lux?
AS: Nu pot estima exact un profil. Exista cei pasionati de ceasuri, care isi dau si ultimii bani pe un ceas bun, insa exista si cei pentru care ceasul nu este o prioritate. Cert este ca trebuie sa ai un venit suficient de mare, preturile pornind de la 5.000 euro.

DB: Ce functii au, in general, cei care isi achizitioneaza un astfel de ceas?
AS: In general sunt oameni de afaceri.



DB: Care a fost cel mai scump ceas pe care l-ati vandut?
AS: Cel mai scump ceas vandut a fost un Piaget Polo Tourbillon Relatif de 220.000 de euro. Vanzarea a avut loc la inceputul acestui an. Am reusit sa-l aducem in magazin dupa un an de la data comenzii, fiind singurul disponibil in 17 tari din Europa.

DB: Ce criterii trebuie sa indeplineasca un ceas de lux?
AS: Nu conteaza brand-ul in sine, ci istoria brand-ului. Faptul ca piesele sunt create cu multa minutiozitate. Asa ca nu platim brand-ul pentru numele sau, ci pentru traditia si respectarea acestei traditii.

DB: Care sunt criteriile dupa care alege un client sa-si achizitioneze un anumit ceas de lux si nu un altul?
AS: In general sunt gusturi foarte diferite. Fie ca vad un catalog, ca se intereseaza in magazine sau ca viziteaza o manufactura, toate sunt modalitati care il determina pe client sa se hotarasca sa cumpere un anumit ceas in functie de ceea ce isi doreste. Femeile tin cont de criteriile estetice mai mult decat barbatii.

DB: Care sunt cele mai cautate marci de ceasuri de lux in Romania?
AS: In functie de vanzari, cel mai cautat ceas este Vacheron Constantin. Urmatoarele locuri le ocupa Audemars Piguet, Jaeger-Lecoultre, Daniel Roth si Glashutte Original.

DB: Care este cel mai scump ceas pe care il aveti acum in magazin si ce pret are?
AS: Cel mai scump este un ceas Daniel Roth, care costa 160.000 de euro.

DB: De la ce pret incepe categoria de ceasuri de lux in Romania?
AS: In Romania, pretul ceasurilor de lux incepe de la 5.000 de euro, oprindu-se la circa 220.000 de euro. Nu cred ca a dat cineva pe un ceas in Romania mai mult de 220.000 de euro.


Avem 3 concurenti majori pe piata ceasurilor de lux din Romania: Impuls, Cellini si Micri GoldAdrian Stoican, directorul Helvetansa


DB: Exista clienti care fac comenzi pentru obiecte de lux personalizate?
AS: Au existat si comenzi de acest fel si le-am onorat. Am comunicat brand-ului respectiv ce anume vrea clientul, apoi clientul a aflat pretul exact.

DB: Imi puteti da cateva exemple de comenzi personalizate?
AS: Bratari cu safire de diferite culori, o oferta obisnuita era cu pietre de 0,3 catare, iar clientul a vrut safire de 1,5 carate.

DB: Cate ceasuri de lux cumpara un roman anual?
AS: Intre 1 si 5. Nu cred ca exista cineva care cumpara mai mult de 5 ceasuri anual in Romania.

DB: Cum este privit ceasul de lux de clientii romani, ca un obiect de colectie sau ca un accesoriu?
AS: Ambele variante sunt reale. Sunt cumparatori care se gandesc ca va fi dat viitoarei generatii, si au o colectie si de 20-40 de ceasuri.

DB: Ce procent din cifra de afaceri reprezinta vanzarea ceasurilor de lux?
AS: Noi am facut un calcul pentru ceasurile si bijureriile de lux din magazin si acestea acopera 60% din cifra noastra de afaceri.

DB: Exista diferente intre piata ceasurilor de lux din Romania si cea din Occident?
AS: Singura diferenta consta in faptul ca anumite modele nu sunt comercializate si in Romania, insa in ceea ce priveste mentalitatea cumparatorului de produse de lux, diferente fundamentale nu exista.

DB: Ce v-a determinat sa va deschideti un magazin in provincie, in Pitesti?
AS: Interesul pentru aceste obiecte. Stim ca aceasta cerere exista, deoarece proprietarul locului unde am deschis cumpara ceasuri de la noi. El si-a reorientat activitatea si am zis sa profitam de cererea existenta. Aici se gasesc insa ceasuri din gama medie.

DB: De ce ceasuri din gama medie?
AS: Deoarece conceptia si cultura pentru lux in afara Bucurestiului este inca in dezvoltare.

DB: Care sunt preturile produselor pe care le comercializati ?
AS: Ceasurile din gama medie costa intre 500 pana la 1.000 de euro, in timp ce bijuteriile si ceasurile de lux pornesc de la 5.000 euro.

DB: Ce cota detineti pe piata ceasurilor de lux din Romania?
AS: Consider ca detinem peste 40% din piata.
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
rachiteanu a spus:
05/03/2009 16:52
cum pot sa iau si eu legatura am un ceas si eu un rolex de vanzare si nu stiu unde sa-l vand imi puteti spune si mie
 
el nino a spus:
02/08/2010 15:31
Eu am gasit ceasuri de lux accesibile aici: dordefin.ro .
 
IVAN FLORIN a spus:
15/12/2012 11:32
o mizerie Helvetansa, am fost acolo sa verific autenticitatea unui ceas, mi au luat bani fara sa mi dea bon fiscal si nimic scris privind autenticitatea ceasului.
a venit un domn din spate care se cunostea cu vanzatorul si mi a recomandat sa cumpar ceasul ca este foarte bun si cand i am cerut ceva scris privind constatarea facuta a zis ca nu poate sa mi dea nimic.
nu
vizitati acest magazin. voi
face demersuri necesare!!!!
 
David Florin a spus:
21/03/2013 15:12
In scris despre autenticitatea ceasului sa-ti dea vanzatorul prin certificatul de garantie nu persoane interpuse sau firme specializate in vanzarea de ceasuri . Demersuri nu fac pentru ca nu ma expun ca tine si nu cumpar de la colt de strada . Cand ai cumparat ceasul ( sau poate nu inca ) ti-au dat bon fiscal si garantie ? Sigur nu , atunci ce cauti nu ai sa gasesti , nimeni in Romania nu o sa-ti dea in scris despre un produs fara acte pe care nu -l comercializeaza . Atentie maxima pe viitor .
 
KeyJobs - Job-uri premium
Sambata, 15 August 2020, 00:34
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter