- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Turism

Marasoiu: Jumatate dintre noile dezvoltari hoteliere sunt realizate prost

25 Apr, 00:01 • cristina.mihai
Jumatate din proiectele hoteliere noi sunt realizate prost, de multe ori neavand nici studiile de fezabilitate facute, dar si alte probleme legate de arhitectura sau lipsa de experienta a proprietarilor, a spus Paul Marasoiu, presedintele si directorul directorul executiv al companiei de consultanta hoteliera Peacock Hotels.
Marasoiu: Jumatate dintre noile dezvoltari hoteliere sunt realizate prost

In momentul dezvoltarii unui hotel, proprietarul trebuie sa aleaga amplasarea coreland elementele de dezvoltare turistica a zonei sau orasului cu target-ul hotelului si clasificarea acestuia.

Pe langa aceste elemente, problemele unora din noile dezvoltari hoteliere din Romania se refera la neintegrarea in zona de constructie, arhitectura proasta, care nu permite o exploatare de calitate, si lipsa de experienta a proprietarilor.

[quote=Paul Marasoiu, Peacock Hotels]Multe din noile investitii hoteliere sunt haotice, unul dintre motive fiind si faptul ca autoritatile locale elibereaza autorizatii de constructie fara a lua in calcul un plan urbanistic zonal (PUZ)[/quote]
„In plus, de multe ori proprietarii hotelurilor nu au experienta si nu pot realiza ca unii arhitecti nu se documenteaza si nu inteleg ce inseamna proiectarea unui hotel, asa ca de multe ori livreaza o cladire, nu un hotel. Foarte putini arhitecti tin cont de faptul ca functiunile unui hotel trebuie sa permita maximul de exploatare”, a mai spus reprezentantul Peacock Hotels, in cadrul conferintei Hotel Investment Forum, organizata de Evensys la Bucuresti.

Peste 20% din proprietatile hoteliere sunt detinute de oameni de afaceri locali, deseori fara specializare in domeniu, a spus la randul sau Radu Enache, presedintele companiei hoteliere Continental. El a adaugat ca peste 80% din proprietati sunt gestionate la nivel individual, ceea ce deschide usa catre erori cauzate de lipsa de experienta. In plus, peste 60% din proprietatile care apartin in general unui grup hotelier din Romania sunt gestionate la nivel individual, cu foarte putine functiuni consolidate.

„Sunt si exemple de hoteluri de succes operate individual, fara a fi afiliate unui brand, unul dintre acestea fiind hotel Capsa din Bucuresti. Insa pentru asigurarea succesului unui hotel operat independent, proprietarul trebuie sa aiba experienta in domeniu”, a spus Kurt Strohmayer, directorul general JW Marriott Bucuresti.

Lanturile internationale opereaza unitati de cazare cu peste 150 de camere

Strohmayer a explicat ca atunci cand un brand international accepta sa opereze un hotel, se axeaza pe proprietati de peste 150 de camere, cele mici avand costuri mai mari.

„Afilierea unui brand international iti aduce clienti internationali fideli acelei marci, pentru ca se bucura de promovare prin reteaua de vanzari globala a lantului hotelier”, a afirmat Strohmayer.

Un alt avantaj consta in accesul mai facil la fonduri. „Un brand iti aduce securitate si finantari din partea bancilor”, a spus Jean Francois Laporte, consultant senior al companiei CB Richard Ellis Hotels, Europa Centrala si de Est.

De aceeasi parere este si Jonathan Soper, directorul general Intercontinental Bucuresti. Acesta a explicat de ce, in cazul brandurilor de 5 stele, marile lanturi prefera sa opereze ele insele hotelurile, si nu sa cedeze business-ul in regim de franciza, pentru a pastra controlul asupra modului in care se reinvesteste in afacere.

„Pe segmentul de 5 stele, exista niste standarde foarte inalte, care trebuie indeplinite si mai apoi mentinute, motiv pentru care o parte dintre venituri sunt permanent reinvestite in hotel”, a declarat Soper.

„Printr-un contract de operare, proprietarul hotelului ii da mana libera in totalitate operatorului, care astfel isi poate proteja brandul, in timp ce printr-un contract de franciza, proprietarul opereaza el insusi hotelul, iar brandul companiei isi poate pierde credibilitatea”, a precizat reprezentantul Intercontinental Bucuresti.