AUTO, LIFESTYLE

Generatia care boicoteaza industria auto. De ce nu isi doresc tinerii masini?

12 aprilie 2014, ora 00:03   | 3 comentarii publicate
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
ygeneration.jpg
Vanzarile auto in randul tinerilor sunt catastrofale, iar producatorii nu stiu de ce si habar nu au cum ar putea schimba acest trend. Pur si simplu, nu concep gandul ca cineva nu ar fi interesat sa aiba propria masina. Care e secretul generatiei Millennials si ce efecte am putea vedea in continuare?

Producatorii auto isi storc creierii, in incercarea de a afla de ce interesul tinerilor pentru masini este extrem de mic sau chiar inexistent. 

Marile companii de profil nu au luat in considerare faptul ca interesele si prioritatile acestei noi generatii au fost redefinite in ultimii 20 de ani. In noul “peisaj” al stilului de viata, masinile nu prea isi mai au locul. Locul lor a fost ocupat in schimb de tehnologie, de gadgeturile personale.

Multi spun ca vanzarile de masini in cadere libera in ultimii ani pe segmentul de varsta 18-34 de ani nu reprezinta decat rezultatul unei economii slabe, ca ideea unui credit suplimentar fata de cheltuielile din timpul facultatii este descurajanta.

Libertatea nu mai cere permis de conducere



Dar nu acesta este motivul principal, mai ales daca ne gandim ca a avea un smartphone sau un alt device mobil, cu cheltuielile lunare pe internet, asigurare sau aplicatii este aproape echivalent din punct de vedere financiar cu a avea o Honda Civic pentru care sa platesti rate.

Ceea ce pierd din vedere producatorii auto, dar si o mare parte a corporatiilor din alte domenii, este ca “vehiculul” spre libertate si identitate personala s-a schimbat odata cu aceasta generatie.

Cu cat brandurile “apuca” mai repede aceasta realitate, cu atat mai rapid se vor reinventa, cu ajustari in procesul de marketing si comunicare cu tinerii - acest nucleu al pietei, un segment-cheie fara de care succesul pe termen lung nu exista.

Generatia Millennials a crescut cu Internetul, CD-ROM-ul, jocurile pe computer, trecand extrem de usor spre device-uri mobile, cu ajutorul carora si-au format identitatea, au construit relatii, totul comutat cu naturalete in offline.

Social media, in loc de volan

Spre deosebire de parintii lor, care si-au castigat independenta si si-au format personalitatea cu ajutorul filmelor, masinilor sau motocicletelor, tinerii de astazi isi exprima libertata prin canale sociale – ele sunt volanele lor.

Asadar, producatorii auto, ca sa nu fie “boicotati” de tot, ar trebui sa isi rezerve suficient timp pentru a intelege nevoile consumatorilor tineri.

Pentru ca Generatia Millennials incorporeaza tehnologia in toate aspectele vietii, de la telefoane mobile, la tablete si laptopuri – pentru a lucra, a se conecta cu prieteni si familia – gadgetul este bunul lor cel mai de pret, avand o valoare mult mai mare decat un mijloc de transport sau ideea de a avea propria masina.

O simpla dovada: Tinerii sunt dispusi sa imprumute masina altcuiva, insa in niciun caz nu vor “imparti” telefonul.

O nevoie anihilata de Internet

Viata in online pur si simplu a slabit pana la anihilare nevoia de deplasare cu masina in scopuri sociale, care era stringenta la generatiile anterioare.

Popularitatea lor e definita de un status pe Facebook sau o fotografie pe Instagram, nu de o tura “cool” cu masina, iar toate conexiunile care ii intereseaza le vor face online, incepand de la prieteni si terminand cu gasirea unui job.

De aceea, companiile din industria auto trebuie sa implementeze cat mai curand tehnologia si multimedia la bordul masinilor – sisteme de entertainment, conectivitate – toate ca o extensie la smartphone-uri. Probabil ca este un semn de maturitate faptul ca aceasta generatie nu mai simte nevoia de a se autodefini cu ajutorul unei masini, ci prin ceea ce spun sau fotografiaza.

Asadar, producatorii din auto, dar si din alte companii, ar trebui sa raspunda la intrebarea: “Cum ii pot ajuta sa spuna, sa impartaseasca, sa fotografieze si sa creeze mai mult?” Afla mai multe de aici.

Citeste si Timpul devine tot mai pretios. Masina care se conduce singura va tine loc de birou, pat si cinema (Foto)
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
Florin TALOS a spus:
12/04/2014 06:54
Cumpara si tinerii dar pe numele parintilor sau al bunicilor pentru ca pentru tinerii sub 30-25 ani asigurarea RCA e mai scumpa decat cheltuiala cu combustibilul pentru aceiasi perioada de un an.
 
ovidiu vasile a spus:
12/04/2014 11:24
Pai hai sa vedem de ce nu isi iau tinerii masini noi in Romania:
1) Pretul unei masini noi "ieftine" este 9-10000 euro. La un salariu mediu pe economie de aprox 400 euro, inseamna sa muncesti 2 ani numai pt masina, fara sa mai traiesti.
2) Taxele pentru masina - poluare, asigurari, rovigneta si multe altele; pretul combustibililor si intretinerea in garantie;
3) Credite cu dobanzi si alte comisioane prin care platesti masina dublu sau mai rau;

Si ca sa concluzionam - intr-un cuvant LACOMIA producatorului, guvernantilor, bancherilor. Aceasta este de fapt cauza reala. Nu mai cautati in alte parti. Pana nu se restructureaza societatea din temelii nu se va intampla nimic!
Dixit!
 
Robert S a spus:
12/04/2014 17:37
Intr-adevar, tendinta aceasta e puternica la tinerii din Europa de Vest, mai ales in orase. Multi prefera sa citeasca ceva de pe Ipad, sa pregateasca prezentarile pentru job sau sa asculte muzica in loc sa conduca. In Romania, unde masina e inca un status simbol, cred ca banii sunt un motiv mai important.
 
Ultima ora
KeyJobs - Job-uri premium
Vineri, 22 Martie 2019, 23:06
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter