COMPANII, AUTO

Si totusi, autostrazile prind contur. Noile tronsoane A2 si A3, functionale din iulie

28 iunie 2012, ora 00:07, autor(i): Adrian Negrescu 
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
astrada.jpg
Cu intarzieri de ani de zile si costuri uriase, lucrarile la doua dintre cele mai asteptate tronsoane de autostrada, Bucuresti-Ploiesti si Cernavoda-Medgidia, se apropie de final. Constructorii promit ca din luna iulie vom putea circula pe ele, bineinteles cu unele restrictii. Se pregateste si autostrada Pitesti-Craiova.

Poate cel mai asteptat tronson de autostrada, in aceasta perioada estivala, este cel care leaga Cernavoda de Medgidia. Un segment de 36 de kilometri care va scurta semnificativ drumul spre mare, parcurs in prezent pe un drum national aglomerat si pe care ambuteiajele sunt la ordinea zilei.

Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) vrea sa dea drumul circulatiei pe aceasta autostrada in prima decada a lunii iulie, afirma surse oficiale din cadrul proiectului. Traficul se va desfasura insa cu restrictii, in conditii de drum national – viteza maxima admisa de 100 kilometri/ora - pentru ca nu toate lucrarile sunt finalizate. 

Restrictiile sunt impuse si de faptul ca se va circula pe stratul de binder (penultimul), cel final, de rulare, urmand sa fie asternut abia la toamna. In plus, potrivit surselor, se va circula doar pe benzile spre Medgidia, cate una alocata fiecarui sens de circulatie. 



Circulatia in regim de austrada va incepe abia in luna noiembrie, pe cate doua benzi pe sens. Constructorul autostrazii are termen de finalizare a investitiei luna ianuarie 2013.

Cert este ca deschiderea chiar si provizorie a tronsoanelor va contribui la decongestionarea traficului de pe DN 22C-E81, astfel ca drumul spre mare va putea fi parcurs, teoretic, mult mai repede.

Drumul Bucuresti-Ploiesti, deschis pe 30 iunie

O alta autostrada asteptata de ani de zile este cea care leaga Bucurestiul de Ploiesti. Potrivit estimarilor facute de Ministerul Transporturilor, cei 56 de kilometri ar putea fi inaugurati pe 30 iunie. 

Ar fi trebuit sa fie 62 de kilometri, insa primii sase, situati intre soseaua Petricani din sectorul 2 al Capitalei si centura Bucuresti, nu sunt inca gata din cauza problemelor cu expropierile.

Astfel, intrarea pe autostrada A3 se va face dinspre DN2 spre DN1, iar iesirea pe noul sens giratoriu de pe pe centura Ploiesti Vest. 

Lucrarile la Bucuresti-Ploiesti au inceput acum 4 ani, fiind realizate de firmele Pizzarotti (Bucuresti-Moara Vlasiei), Euroconstruct Trading,  Pa&Co si  Spedition UMB.

Pe mare parte din autostrada inca se lucreaza, insa constructorii spun ca se va putea circula, in conditii provizorii, cu marcaje galbene si fara parcari si sisteme de iluminare.

"Cred ca se lucreaza intr-un ritm mai sustinut decat s-a lucrat vreodata. Stiu ca exista voci care spun ca nu se va preda pe 30 iunie. Sigur, sunt niste pareri. Unii spun ca se va preda, altii ca nu se va preda. Realitatea este in teren si se lucreaza foarte intens", a precizat Horatiu Buzatu, secretar general adjunct in Ministerul Transporturilor si Infrastructurii.

Ministrul Transporturilor si Infrastructurii, Ovidiu Ioan Silaghi,va vizita astazi santierul autostrazii A3 Bucuresti - Ploiesti.

Pitesti-Craiova, in 2015?

Odata cu deschiderea uzinei Ford de la Craiova, autoritatile par sa se gandeasca serios si la constructia autostrazii care va lega Pitestiul de Craiova.  

Drumul este considerat unul strategic pentru ca de el depinde, in mare masura, modul in care americanii vor dezvolta investitia din Banie.

Asta in conditiile in care tirurile cu noul model Ford B-MAX ar trebui sa parcurga rapid relatia Craiova-Bucuresti-Constanta, pentru a fi incarcate la bordul vaselor care le va duce la export.

Horatiu Buzatu, secretar de stat in Ministerul Transporturilor, a declarat la seminarul Mediafax Talks about Auto Industry, organizat in parteneriat cu Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA), ca investitia ar putea fi realizata in parteneriat public privat. 

"Investitiile in industria auto s-au intamplat si se intampla. Romania are potential de crestere foarte important, media de masini la mia de locuitori este foarte departe de media europeana, suntem in coada clasamentului in Europa. Avand in vedere acest lucru, infrastructura actuala nu rezista, nu poate absorbi, satisface necesitatile producatorilor si nici necesitatile cetatenilor detinatori de automobile", a afirmat Buzatu .

Autostrada Sudului, asa cum este cunoscuta inca din 2007, de cand se tot fac planuri de constructie, va lega Bucurestiul  de Craiova prin Alexandria si se va continua spre Calafat. Intr-o a doua faza, autostrada se va extinde spre Drobeta Turnu Severin si mai departe pana la Lugoj, pentru a se conecta cu Coridorul IV paneuropean. 

Cale lunga pana la fapte

De la planuri la fapte este insa cale lunga. Dovada situatia de pe autostrada A3, acolo unde licitatiile pentru ultimele 4 sectiuni necontractate din sectorul de autostrada dintre Sibiu si Nadlac si pentru o sectiune din A3 au fost din nou amanate.

CNADNR a anuntat ca termenele de depunere a ofertelor pentru loturile 2, 3 si 4 (72 de km) din Autostrada Lugoj – Deva, pentru lotul 2 (25,6 km) din Timisoara – Lugoj si pentru lotul Gilau – Nadaselu (8,7 km) din Autostrada Transilvania (A3)s-a prelungit cu inca 40 de zile, de pe 10 iulie, pe 20 august. CNADNR nu a precizat motivele amanarii.

Lucrarile la cele patru sectoare sunt evaluate la aproximativ un miliard de euro.In acest ritm, circulatia pe autostrada Sibiu Nadlac ar putea incepe abia peste 3 ani, cu doi ani intarziere fata de termenul anuntat de autoritati la inceputul lui 2011.

In ultimii 22 de ani, in Romania au fost dati in folosinta numai 260 de kilometri noi de autostrada,  la care se adauga 17 kilometri reabilitati intre Fetesti si Cernavoda. In prezent se lucreaza la 376 de kilometri de autostrada ce urmeaza sa fie finalizati pana in 2013. Alti 106 km de autostrada se afla in stadiul de licitatie pentru gasirea unui constructor.
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
ex: ipopescu@yahoo.com
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
Materialele zilei din COMPANII
18 mai 2017, ora 22:17 in Companii | 50 vizualizari | 0 comentarii
A doua editie iCEE.health are loc pe 16 iunie
Steliana Rizeanu
Clinica Aquamarin in colaborare cu Centrul de formare Eurostudy va invita la un curs de formator autorizat acreditat CNFPA; participantii la curs...
Steliana Rizeanu
Clinica Aquamarin in colaborare cu Centrul de formare Eurostudy va invita la un curs de formator autorizat acreditat CNFPA; participantii la curs...
Steliana Rizeanu
Clinica Aquamarin in colaborare cu Centrul de formare Eurostudy va invita la un curs de formator autorizat acreditat CNFPA; participantii la curs...
Ultima ora
Miercuri, 24 Mai 2017, 03:18
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter