LIFESTYLE

Cataratul in copaci, un business care a crescut vara asta si cu 100%

22 octombrie 2011, ora 00:07, autor(i): Roxana Sasu 
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
poza.jpg
Parcul de aventuri, un business care "a dat din coate" si a castigat simpatia romanilor, devenind o alternativa la parcurile obisnuite, cinematografe, plimbari in mall sau iesiri la gratar. Astfel, weekend-urile de vara au adus o crestere de pana la 100% a numarului de vizitatori din aceste spatii.


Complexul Aventura Parc, situat pe DN1, in padurea Lucianca, a atras in timpul verii, in medie, intre 200 si 300 de vizitatori per week-end, dublu fata de aceeasi perioada a anului trecut, in timp ce numarul evenimentelor private din timpul saptamanii s-a majorat cu 8%, potrivit reprezentantilor companiei.

Evolutia pozitiva a fost stimulata si de activitatile de marketing si publicitate, in contextul in care, pana anul acesta, conducerea Aventura Parc nu s-a concentrat pe promovare.

"Aventura Parc a avut pana anul acesta o politica de publicitate probabil gresita, deoarece nu a investit bani in publicitate, considerand ca este mai important ca investitiile sa se faca in noi atractii sau imbunatatiri pentru parc. Dorim sa credem ca si investitiile in publicitate au adus un plus de vizitatori, chiar daca bugetul dedicat pentru acest segment este inca modest, de 2%", a spus Cristina Rebiere, directoarea complexului din Lucianca.



In 2011, conducerea parcului din Lucianca a investit peste 10.000 de euro in noi atractii si in intretinerea parcului.

Aceeasi tendinta de crestere a cererii pentru astfel de distractii, insa la un ritm mai scazut, a fost semnalata si in Parc Aventura din Brasov, unde numarul de vizitatori din timpul verii (in perioada iunie-august) a crescut cu 18% fata de aceeasi perioada a anului trecut, pana la circa 24.700 de vizitatori.

"Veniturile insa nu respecta acelasi tipar. Avem mai multe grupuri, atat de adulti, cat si de copii, ceea ce inseamna tarife speciale pentru intrare. In general, copiii vin cu mancarea de acasa si nu cumpara de la noi decat inghetata", a spus Stephane Combremont, directorul Parc Aventura Brasov.

Cum explica el evolutia business-ului? "Cred ca situatia economica ii determina pe romani sa stea mai mult in tara si prin urmare, ei cauta metode de divertisment locale", a raspuns Combremont.

In ceea ce priveste tipologia clientilor, potrivit lui Combremont, in cazul parcului din Brasov, familiile reprezinta 30% din totalul vizitatorilor, iar 15% sunt elevi si studenti (cu varste peste 12 ani), 20% sunt grupuri de prescolari si scolari (4-10 ani), 10% grupuri venite in team-building sau prin agentii de turism si 25% persoane individuale.

Totodata, ca si provenienta, 37% sunt bucuresteni, 35% sunt brasoveni, 21% din alte orase din tara si 7% straini, din care jumatate sunt din Israel.

Cataratul in copaci pare sa fie un mod universal de relaxare Stephane Combremont, Parc Aventura Brasov


Strainii sunt prezenti si in parcul din Lucianca, fie ei expatriati care locuiesc in Bucuresti, fie turisti.

"In acest an a crescut numarul scolilor private straine pentru care am organizat activitati. Scoli din Anglia, Franta sau Germania", a spus Cristina Rebiere, de la Aventura Parc Lucianca.

Evenimentele private, promovare "din gura in gura"

Potrivit acesteia, ponderea veniturilor generate de evenimentele private si team-building-uri, segment care a crescut vara trecuta cu 8% , depaseste 40% din totalul incasarilor.

Complexul din Lucianca este deschis publicului sambata si duminica, in timpul saptamanii fiind inchiriat pentru evenimente private.

"Numarul evenimentelor creste in special datorita recomandarilor celor care au participat deja la evenimente organizate la noi", a adaugat Cristina Rebiere.

Strategia pe evenimente nu se regaseste insa si in cazul parcului din Brasov, care nu se pozitioneaza ca o locatie cu specific pe acest segment.

"Avem multe cereri pe segmentul team-building-urilor, mai ales in weekend. Pana acum nu am inchis niciodata parcul pentru organizarea unui eveniment privat. Avem persone care vin din alte orase. Sa gaseasca parcul inchis - ne-ar strica imaginea", a spus Stephane Combremont.

Cum sunt insa organizate evenimentele la Brasov? Prin programarea grupurilor inainte si dupa vacanta de vara (15 iunie - 15 septembrie).

Potrivit lui Combremont, grupurile care vin in team-building sunt formate in general din 40-50 de persone, in general "angajati statici", care nu sunt obisnuiti cu activitatile sportive si care folosesc de regula traseele cu dificultate redusa sau medie.

"Ideea de a construi parcuri de aventura se imprastie in toata tara. Am realizat parcuri si pentru terti. De exemplu, un parc in Bacau pentru o firma privata. Mai avem proiecte de acest tip si pentru anul viitor, unele cu finantare europeana, altele cu finantare privata, in Sibiu, Cluj, Neamt, Timisoara sau Constanta. Intr-adevar, aceste parcuri vor concura direct cu noi, dar mai bine ne implicam si devenim parte din proiect", a spus Combremont.

Parc Aventura Brasov, deschis in 2008, include in portofoliul de activitati 100 de jocuri impartite in 8 parcursuri de dificultati progresive.

Aventura Parc Lucianca a fost inaugurat in luna iulie 2006, iar printre activitatile de entertainment oferite de se numara escalada in copaci (Traseul Verde si Traseul Veveritei), initiere rutiera cu masinute, minigolf si tir cu arcul.

In 2010, parcul a raportat o cifra de afaceri de 42.000 de euro, "mai mica decat in 2008 sau 2009", potrivit reprezentantilor complexului.

In Romania mai exista si alte parcuri de aventura precum Balu Park (Harghita Bai) si Natura Parc (DN12 Brasov - Sf. Gheorghe, km.16).
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
KeyJobs - Job-uri premium
Luni, 28 Septembrie 2020, 01:08
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter