- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Auto

Guvernul pregătește un Program Rabla pentru companiile care deţin flote de maşini

22 Feb, 12:34 • Gorgorin iulia
După modelul altor state din Europa, Guvernul anunță că va pregăti un nou program, Rabla pentru Flote, prin care se dorește încurajarea achiziției de autovehicule electrice noi, cu o valoare de peste 200.000 euro, de către firme.
Guvernul pregătește un Program Rabla pentru companiile care deţin flote de maşini

Guvernanții ar putea implementa un program de tipul Rabla pentru autoturisme electrice care se adresezează agenţilor economici care vor să îşi înnoiască parcurile auto.

Astfel, companiile private vor putea beneficia de un sprijin mai mare de 200.000 de euro pentru maşinile electrice.

Citiți și: Rabla pentru autoturisme electrice în România. Barna: „Vom avea un program mai ambițios de a susține inclusiv companiile private”

Pentru 2023, programul Rabla Clasic va avea un buget mărit la 560 milioane lei, iar Rabla Plus la 780 milioane lei, conform profit.ro

În cazul predării unui autovehicul uzat, prima de casare din programul Rabla Clasic va crește la 9.000 lei și la 10.000 de lei când vine vorba de predarea a două mașini uzate.

Prima de casare din programul Rabla Clasic va crește la 9.000 lei în cazul predării unui autovehicul uzat și la 10.000 lei în cazul predării a două autovehicule uzate, conform modificărilor discutate la nivelul Guvernului în privința programele Rabla Clasic și Rabla Plus, analizate de Profit.ro

De asemenea, va fi eliminată subvenția pentru autoturismele electrice care au un preț mai mare de 75.000 de euro.

Un nou program Rabla pentru autoturismele electrice în România

Rabla
Rabla

Administrația Fondului pentru Mediu are în elaborare acum modificarea ghidurilor de finanțare pentru Rabla Clasic și Rabla Plus, iar printre cele mai importante modificări propuse se numără:

– reducerea emisiilor pentru acordarea primei de casare la maximum 155 g;

– creșterea primei de casare la 9.000 lei în cazul predării unui autovehicul uzat și la 10.000 lei în cazul predării a două autovehicule uzate;

– eliminarea condiției de a casa o rablă în schimbul achiziționării unui autovehicul nou, pentru instituții publice (modificare valabilă pentru ambele programe);

– eliminarea posibilității de a anula Notele de înscriere;

– stabilirea cuantumului maxim de 75.000 Euro (TVA inclus) pentru achiziționarea unui autovehicul electric;

– majorarea valorii ecotichetului pentru instituții publice la 120.000 lei pentru Rabla Plus.

 „Vom majora bugetul cu cel puțin 15% la mașinile electrice și vom lansa și un program de flote comerciale, prin care vom ajuta și companiile private să beneficieze de un sprijin mai mare de 200.000 de euro pentru mașinile electrice. Acest program trebuie să treacă și prin Consiliul Concurenței, prima dată vom notifica Consiliul Concurenței pentru o chemă de ajutor de stat, dar și acolo vom avea un program mai ambițios de a susține inclusiv companiile private”, a spus ministrul Tanczos Barna la TVR Info.

Este pentru prima dată în acest an când Administrația Fondului pentru Mediu face demersuri pentru lansarea unui program prin care să încurajeze achiziția de autovehicule electrice noi pentru companiile care dețin flote de mașini – Rabla pentru flote.

În acest sens, Administrația Fondului pentru Mediu are în elaborare o schemă de ajutor de stat prin care se dorește încurajarea achiziției de autovehicule electrice noi, cu o valoare de peste 200.000 euro, de către operatorii economici.

Ulterior aprobării schemei, Administrația Fondului pentru Mediu va redacta un proiect de ghid, iar în vederea derulării acestui program, este propus un buget de 250 milioane lei.

Totodată, va exista şi un buget de 240 milioane lei pentru programul Rabla Local, care îşi propune să scoată de pe străzi peste 100.000 de maşini uzate. Cu ajutorul acestui program se va oferi o sumă de bani în schimbul casării unui autovehicul mai vechi de 15 ani, fără ca proprietarul să fie obligat să cumpere un autoturism nou.

Citiți și: BMW se revoltă asupra programului Rabla Plus. „Din păcate, ne aflăm acum într-o situație în care piața este foarte fragmentată”. Marca va părăsi APIA