AUTO

Cât poți economisi într-un an dacă faci naveta București-Ploiești și ai detector de radar?

09 iulie 2015, ora 00:26   | 1 comentariu publicat
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
Man-driving-his-car-38741989.jpg
Cei care îşi cumpără un detector radar urmăresc pe lângă o micşorare a numărului de posibile amenzi, evitarea disconfortului şi a timpilor morţi ce vin la pachet cu oprirea pe dreapta la semnalul poliţistului. Ciprian Moncea, brand manager al Falcon Electronics, a vorbit intr-un interviu acordat DailyBusiness.ro despre cele doua criterii care trebuie luate în considerare la achiziţionarea unui detector, precum şi valoarea amenzilor evitate datorită acestuia.

Falcon Electronics este liderul pieţei româneşti în domeniul echipamentelor electronice pentru autovehicule. Cu 20 de ani de experienţă în importul şi distribuţia de electronice auto, Falcon comercializează produse aparţinând unor branduri de renume mondial precum Viper, Parrot, Sony, JVC, Cobra, Escort. Compania a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 20,5 milioane de lei si un profit net de peste 1,4 milioane de lei, potrivit datelor raportate la Ministerul Finantelor.

DailyBusiness.ro: Ce ar trebui să știe șoferii din România despre detectoarele radar? Cu ce diferă ele de aparatele anti-radar?

Ciprian Moncea: Aş vrea să încep prin a reaminti care este rolul aparatelor radar ale poliţiei, anume acela de prevenire a accidentelor cauzate de viteză. Astfel de aparate se găsesc pe şoselele intens circulate, în zonele cu risc crescut de accident. Detectoarele de radar sunt dispozitive create pentru a atenţiona şoferul despre existenţa unui aparat de măsurarea vitezei, ajutându-l pe acesta din urmă să fie mai adaptat la trafic.



Astfel, prevenind frânări bruşte ale şoferului la vederea unui dispozitiv radar, detectoarele ajută poliţia la prevenirea accidentelor. În plus, aceste dispozitive, doar recepţionează undele radar, apoi emit avertizări pentru şofer şi sunt complet legale în România. În ciuda celor vehiculate pe diverse forumuri, detectoarele radar sunt capabile în continuare să identifice radarele de pe şoselele Romaniei, funcţionând pe aceeaşi bandă de frecvenţă cu radarele actuale.

Totuşi, ele se adresează unor şoferi care vor să fie mai atenţi şi mai adaptaţi la trafic şi nu presupun anularea oricărei amenzi pentru depăşirea vitezei (ceea ce ar fi imposibil dacă şoferul este cap de coloană, reacţionează cu întârziere sau dacă circulă cu o viteză cu mult mai mare decât cea legală ceea ce nu îi permite să încetinească în timp util de la momentul în care a primit avertizarea detectorului).

Cele două criterii care trebuie luate în considerare la achiziţionarea unui detector de radar sunt distanţa de la care se face detecţia şi tehnologiile de evitare a alarmelor false pe care le au incluse.

Pe de alte parte, doresc să atrag atenţia asupra faptului că staţiile radio CB au în primul rând rol de mijloc de comunicare în trafic – afli dacă drumul este închis, dacă s-a petrecut un accident sau condiţiile meteo sunt nefavorabile şi nu pot suplini un detector radar, la fel cum nu o pot face nici aplicaţiile dedicate pentru smartphone care dau uneori şi notificări false sau întârziate despre prezenţa radarelor pe şosea.

Dispozitivele anti-radar sunt cele care pe lângă faptul că identifică semnalele care ajută la identificarea vitezei, le bruiază pentru a face neclară interpretarea vitezei. Acestea din urmă sunt ilegale în România.    

DB: Cum s-a modificat legislația la acest capitol în ultimii ani?

CM:
Opinia legislatorilor despre aceste dispozitive a fost fluctuantă, uneori confuză (utilizarea interzisă, comercializarea pemisă), dar este cert ca la acest moment în România dispozitivele anti-radar sunt interzise, iar detectoarele de radar sunt legale.  

DB: Cum s-a dezvoltat tehnologia în zona de detectoare - de la momentul apariției radarelor, până astăzi?

CM: Tehnologia a evoluat de la componente discrete (rezistenţă, tranzistori, condensatori), la circuite specializate, miniaturale. Această evoluţie asigură detecţia mai rapidă şi mai precisă.

S-au adăugat de asemenea receptoare GPS şi module Bluetooth care au contribuit la eliminarea de alarme false şi la conectivitatea cu smartphone-urile.  

DB: Cât costau în România primele detectoare radar și cât costă acum?

CM: Nu există o diferenţă de preţ majoră între modelele existente pe piaţă acum 15 ani şi omoloagele lor de la acest moment. Bineînţeles, trebuie ţinut cont de majorarea de TVA şi de diferenţele de curs valutar.  

DB: Care este profilul clientului de detectoare radar?

CM: În ciuda percepţiei la prima vedere, cumpărătorul de detector radar nu este un împătimit al vitezei. De regulă bărbaţi, şoferii care îşi cumpără un detector radar parcurg distanţe  mari pe drumurile ţării, de până la 60.000 de km pe an, şi urmăresc pe lângă o micşorare a numărului de posibile amenzi, evitarea disconfortului şi a timpilor morţi ce vin la pachet cu oprirea pe dreapta la semnalul poliţistului. Putem deci spune că sunt instrumente care ajută la adaptarea la trafic, cu o importantă componentă de confort.  

DB: Care este amenda pentru cei care și-au instalat aparate anti-radar în mașini?

CM: Legislaţia spune că aceştia riscă o amendă de la 9 până la 20 de puncte de penalizare. La acest moment punctul de penalizare este de 97,5 lei, dar din iulie va ajunge 105 lei.  

DB: Cât poți economisi într-un an - să spunem - dacă faci de regulă naveta București Ploiești pe DN1 și ai detector de radar?

CM: Știu că e foarte ușor să depășești, chiar și cu foarte puțin, limita de viteză pe acest traseu. Pornind de la profilul unui şofer asemănător cu cel descris mai sus, probabil că valoarea amenzilor evitate datorită detectorului radar poate ajunge la 1.500 de lei pe an.  

DB: Ce s-a întamplât cu radarele fixe de pe DN1?

CM: Din câte am înțeles, nu mai funcționează. Aşa este, acestea au intrat în reparaţie, urmând să fie înlocuite pe durata service-ului de radare mobile.  

DB: Dați-ne exemple de drumuri foarte circulate care au radare fixe, de care șoferii încă nu prea știu.

CM: Ultimele radare fixe funcţionale se găseau pe DN1. Cum acestea sunt în reparaţii, nu mai există la acest moment niciun radar fix pe drumurile de la noi din ţară.
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
Dan Negru a spus:
09/07/2015 11:24
Dar detectoare contra mitocanilor ce nu respectă legea (că de, au detectoare de radar și circulă 'cum vrea mușchii lor') când vor fi disponibile?
 
Ultima ora
KeyJobs - Job-uri premium
Marti, 09 Martie 2021, 12:08
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter