- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Continuă lucrările de modernizare pe calea ferată către aeroportul Otopeni. Guvernul a aprobat proiectul de 1,5 miliarde lei

12 Apr, 12:29 • Fundeanu Madalina
Lucrările de modernizare pe calea ferată către aeroportul Otopeni continuă. Guvernul a dat undă verde pentru proiectul de 1,5 miliarde lei.
Continuă lucrările de modernizare pe calea ferată către aeroportul Otopeni. Guvernul a aprobat proiectul de 1,5 miliarde lei

Guvernul a aprobat continuarea lucrărilor de modernizare pentru calea ferată care duce către aeroportul Otopeni, proiectul de 1,5 miliarde lei cuprinzând și construirea a 6,9 km de cale ferată nouă, dintre care 4 km vor fi prin tunel. Durata de execuție a investiției a fost stabilită la 36 de luni, conform HotNews.ro.

Lucrările de modernizare pe calea ferată către aeroportul Otopeni continuă

Important de reamintit este faptul că, din decembrie 2020, circulă trenurile pe calea ferată dintre Gara de Nord și Aeroportul Otopeni, durata călătoriei este între 21 și 25 de minute, distanța este de 20 km, iar biletul costă 5,5 lei. Linia nu este electrificată, iar gara de la aeroport are doar două linii. Pe calea ferată circulă 72 de trenuri pe zi, la intervale de 40 minute, potrivit sursei citate.

În ședința de guvern de joi, 11 aprilie, au fost aprobați indicatorii tehnico-economici pentru trei obiective importante de infrastructura mare de transport, iar unul dintre ele ține de conexiunea feroviară către Otopeni.

Citește și: Programul trenurilor CFR se schimbă până pe 14 iunie. Iată lista schimbărilor

calea ferată spre Otopeni
calea ferată spre Otopeni

Ce spune Ministerul Transporturilor despre proiectul aprobat

„1,5 miliarde de lei pentru continuarea modernizării liniei de cale ferată București Nord- Aeroportul Internațional Henri Coandă București.

Cu această sumă (asigurată prin fonduri externe nerambursabile, de la Bugetul de stat și din fonduri proprii ale CFR SA) se vor moderniza 8,6 km de cale ferată și vor fi construiți alți 6,9 km.

Firul II al căii ferate Mogoșoaia- Balotești (realizat în anul 2020) va fi electrificat, iar pe traseu se vor construi o infrastructură și o suprastructură noi.

Va fi construit și un racord de cale ferată electrificată la noul terminal (Terminalul Est), din care aproximativ 4 km vor trece printr-un pasaj subteran.”, a transmis Ministerul Transporturilor.

O linie feroviară din România se redeschide după 19 ani

După 19 ani de la prăbuşirea podului de la Grădiştea din cauza viiturilor, trenurile vor putea circula din nou pe calea ferată Bucureşti – Giurgiu, fără să mai ocolească prin Videle.

Lucrările la podul de la Grădiștea sunt foarte avansate, iar autoritățile speră ca din toamna acestui an trenurile să poată circula din nou peste râul Argeş.

„Lucrările la calea ferată sunt foarte avansate, au depăşit 95% grad de realizare în stadiul fizic. Din informaţiile pe care le-am primit, în luna mai încep testele şi sperăm noi ca din trimestrul trei al acestui an să se poată circula cu trenul peste Argeş.

Ţineţi bine minte, este un pod care a căzut de 19 ani. Acolo e important de spus că va urma şi faza a 2-a a proiectului de electrificare. Este şi acesta într-o fază avansată de pregătire şi contractare”, a declarat Ionuţ Săvoiu, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, într-un interviu pentru Agerpres.

Vezi mai multe știri despre: Călătoriile cu trenul ar putea fi mai ieftine pe distanțe scurte. Anunțul făcut de Ministerul Transporturilor