- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

De noaptea minții! Pod pietonal cu „încălzire în pardoseală”. A fost cheltuită o sumă exorbitantă. Care este motivul pentru care a fost făcut acest demers

05 Sep, 14:52 • Cornel Ghimeșan
Scene de comedie în Oradea. Pe unul dintre podurile pietonale a fost instalat un sistem asemănător cu încălzirea în pardoseală. Care este motivul pentru care a fost luată această decizie și cât de mare a fost inestiția.

Lucrătorii implicați în construcția „Podului Intelectualilor” din Oradea au început să instaleze un sistem de protecție împotriva înghețului, asemănătoare cu „încălzirea ăn pardoseală”, conform informațiilor furnizate de Bihoreanul.

Citește și: „Golden Gate de România” rămâne fără parapeți. CNAIR anunță că au mai fost găsite alte 125 de șuruburi slăbite pe podul suspendat peste Dunăre

Sursa menționată mai arată că pasarela suspendată care conectează cele două maluri ale râului Crișul Repede va deveni primul pod din Oradea echipat cu un sistem de dezghețare.

„Este o instalaţie menită să împiedice formarea de gheaţă pe structura podului în anotimpul rece. În general astfel de soluţii se folosesc în zonele pietonale pentru a preveni alunecarea trecătorilor. Firul de curent cu rol de rezistenţă se pozează în şapa acoperită apoi cu un strat subţire de beton”, a declarat directorul tehnic al Primăriei Oradea, Sebastian Marchiş.

În luna martie, administrația locală din Oradea a promis că va închide pasarela pietonală pentru o perioadă de trei luni, așadar ar trebui să fie redeschisă până cel târziu la 1 iulie, în ciuda termenului stabilit în contract. Cu toate acestea, acest lucru nu s-a întâmplat, ceea ce a cauzat frustrare printre locuitorii din Oradea, care au fost nevoiți să folosească podurile Dacia și Sfântul Ladislau pentru a traversa râul.

„În caz de defecțiune, găsim locul exact cu ajutoru aparatului de detecție a cablului întrerupt, se decapează doar 20cm pătrați cât e necesar pentru reparație”, mai spune reprezentantul firmei.

Sistemul are o putere de 300 de wați pe metru pătrat, ceea ce înseamnă că pe întreaga suprafață a podului avem o putere instalată de 76 de kilowați. Energia electrică este furnizată din rețeaua orașului, iar cablurile sunt integrate în sistemul adeziv, astfel încât se plasează direct sub pavajul pe care vor fi fixate plăcile de piatră.

„Dacă sunt condiții pentru apariția poleiului, senzorii de temperatură și umiditate pornesc automat sistemul, nu e nevoie de intervenția unei persoane. Sistemul curăță automat podul în caz de polei sau de ninsori abundente și se previne alunecarea și accidentarea pietonilor, dar și acumularea de zăpadă, deci încărcarea structurii podului”, spune reprezentantul firmei care se ocupă de această parte din lucrare, de la MB Systems, firmă din Sînmartin. Contractorul general e Freyrom, firma care face și pasajele din Centrul Civic.

Lucrările de reabilitare a pasarelei pietonale sunt executate de firmele Freyrom şi Procons Group, pentru suma de 3,9 milioane lei. Podul a intrat în șantier în primăvară, ar trebui să fie redeschis pe începutul școlii, conform directorului tehnic Sebastian Marchiș, chiar dacă termenul contractual înscris pe panoul informativ al lucrării e 20 octombrie 2023.

Citește și: S-a reluat circulația pe podul Giurgiu-Ruse! Poliția de Frontieră anunță că lucrările între România și Bulgaria au fost finalizate

Trăim în secolul vitezei, în secolul în care ORICE este la un click distanța, iar diferențele sunt dictate de calitatea “ambalajului”. Trăim în secolul în care suntem victimele dezinformării ... citește mai mult