- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Pentru prima dată după 20 de ani, infrastructura feroviară românească va cunoaște trenuri noi! Prin ce orașe vor trece?

16 Oct, 23:51 • Oprea Alina
După 20 de ani, România are ocazia să dețină trenuri noi. CFR va fi cel care va opera aceste noi garnituri și vor fi doar câteva orașe prin care acestea vor trece, depinzând de mai mulți factori pe care AFR i-a menționat
Pentru prima dată după 20 de ani, infrastructura feroviară românească va cunoaște trenuri noi! Prin ce orașe vor trece?

Operatorul feroviar CFR Călători este cel care a înaintat oferta pentru trenurile noi, însă, înainte de a trece la fapte, acesty proiect a trebuit să treacă de anumite evaluări tehnice și financiare. Autoritatea pentru Reformă Feroviară a finalizat, în decursul zilei de luni, aceste etape foarte importante în acest proces în cadrul primei proceduri din România de licitare a unui contract de serviciu public în domeniul transporului feroviar de călători.

Vezi și: Marcel Ciolacu anunță investiții majore la CFR! 55 de locomotive electrice și 139 de vagoane de călători vor fi modernizate

România va avea trenuri noi!

Orașele norocoase prin care vor trece aceste trenuri sunt cele din centrul și sudul țării, motivul fiind acela legat de existența rutelor magistrale electrificate, contribuind la îmbunătățirea serviciilor feroviare în următoarele orașe: Constanţa, Bucureşti, Ploieşti, Braşov, Alba Iulia, Deva, Arad, Craiova, Drobeta Turnu Severin, Reşiţa (prin nodul Caransebeş), Timişoara şi Târgu Jiu.

Demersul are o dublă importanţă: marchează începutul oficial al tranziţiei către o piaţă a serviciilor publice feroviare de călători gestionată integral prin proceduri competitive, în linie cu reglementările naţionale şi europene în domeniu; s-a stabilit operatorul primelor trenuri noi ale României, achiziţionate în ultimii 20 de ani, ceea ce va permite exploatarea adecvată chiar din prima zi.

Compensaţia preliminată iniţială de 43,25 lei/tren-km ţine cont de activităţile prestate de operator în vederea introducerii pe reţeaua românească a acestor trenuri, gradul de încărcare iniţial mai redus şi cerinţele de asigurare a calităţii stabilite în documentaţia de licitaţie.

La fiecare 6 luni se va face o evaluare pentru stabilirea valorii corecte. Compensaţia este verificată în baza unui mecanism european pentru evitarea compensării în exces, sumele care depăşesc costurile eligibile fiind recuperate de statul român.”, a comuniat Autoritatea pentru Reformă Feroviară pe pagina de Facebook, conform Antena 3.

Odată ce a fost înaintată această licitație, atenția operatorilor români și internaționali a fost sporită, mai ales pentru că era necesar ca România să se adapteze condițiilor din Vest și nu numai. Astfel, această licitație a fost derulată prin intermediul unei platforme independente de licitații a Bursei Române de Mărfuri.

„În baza experienţei câştigate, ARF va lansa în săptămânile viitoare două noi licitaţii care să acopere alte servicii deservite de cele 37 de trenuri electrice noi furnizate de Alstom.”, a declarat ARF, potrivit sursei citate.

Vezi și: Circulația mai multor trenuri a fost suspendată! CFR a luat noi decizii drastice