NEW MEDIA

Concursul pe Facebook ajuta presa: Creste traficul site-ului si vinde ziarul

04 septembrie 2011, ora 14:03, autor(i): Andreea Stefan 
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
FB.jpg
Daca pana acum concursurile publisherilor implicau completarea sau trimiterea unor taloane decupate din ziare, mai nou, editorii incerca sa-si creasca traficul si vanzarile la taraba prin promotii desfasurate pe Facebook.

Cu un public targetat, reteaua de socializare creeaza o adevarata comunitate in jurul publicatiilor care apeleaza la acest intrument de marketing. In acest sens, Libertatea.ro a investit numai in premiile acordate aproximativ 25.000 de euro, intr-o campanie de vara, incheiata recent.

Alexandru Negrea, social media manager la BCR, sustine ca principalul beneficiu al concursurilor care implica utilizarea Facebook este ca reteaua reprezinta cea mai mare comunitate online din Romania.

Acesta arata ca Facebook ofera acces la foarte multi utilizatori, iar campania de promovare poate fi targetata in detaliu, in functie de sex, interese, varsta, sau locatie.



"Un alt beneficiu este reprezentat de uneltele oferite de Facebook, care sunt gandite pentru marketing 100%", a adaugat acelasi specialist social media.

Traficul, dependent de valoarea premiilor si bugetul de promovare

In plus, pe timpul concursului, traficul pentru site-ul respectiv poate creste la cateva sute de mii de vizitatori, dar asta depinde de valoarea premiilor, de mecanism si de bugetul de promovare.

Pe de alta parte, cu o strategie bine gandita, concursurile desfasurate pe retelele sociale pot reprezenta un avantaj major in construirea comunitatii.

In acelasi timp, dezavantajul este ca in mare parte dintre cazuri, la incheierea concursului dispare si activitatea oamenilor din comunitate, dupa cum observa comunicatorul BCR.

In opinia lui Negrea, acest lucru se intampla din cauza lipsei unui plan editorial concret dupa concurs, sau de lipsa unei strategii pe termen lung in social media.

"O comunitate se construieste, uneori cu ajutorul unui concurs, iar apoi se activeaza, dar asta presupune timp, continut si buget. Concursul trebuie sa reprezinte doar o componenta a comunicarii in social media, nu singura componenta", subliniaza analistul social media.

Tinerii, publicul tinta

Concursurile online se adreseaza, in 90% dintre cazuri, tinerilor, care sunt activi pe retelele sociale. Libertatea.ro a incheiat recent concursul lansat la inceputul verii prin care atragea vizitatori pe propriul site prin abonarea la newsletterul publicatiei, dar si prin vanzarea tiparita a tabloidului, folosindu-se de Facebook.

Claudiu Popa, senior brand manager Libertatea, a declarat ca cresterile de trafic inregistrare au fost "foarte multumitoare, cont de faptul ca ne-am indeplinit si depasit obiectivele inca dinainte de incheierea promotiei".

Popa a spus ca publisherul a mizat pe o crestere semnificativa a numarului de abonati ai newsletterului, insa "o cifra exacta nu putem furniza in acest moment din motive de confidentialitate".

Brand managerul aceleiasi publicatii a subliniat ca respectivul concurs a ajutat la combaterea scaderii traficului pe perioada verii, dar ca a fost o campanie care a avut ca scop principal fidelizarea userilor si nu atat combaterea scaderii traficului.

"Practic am fost 'ocoliti' de sezonalitatea specifica mediului online pentru aceasta perioada", a declarat Claudiu Popa.

"Bugetul a fost unul semnificativ si a implicat o comunicare pe mai multe medii atat parte din firma nostra cat si de din alte grupuri de media, dar din ratiuni de bussiness nu putem oferi cifre exacte", a mai spus Popa.

Numai valoarea totala a premiilor puse la bataie in aceasta campanie a fost de aproximativ 25.000 de euro si constau intr-un autoturism Suzuki Swift si zece excursii in Grecia.

Concursul s-a desfasurat pe o perioada de 10 saptamani si presupune atat inscrierea la newsletterele publicatiei, cat si cumpararea ziarului printat.

Si concurentul publicatiei, publisherul tabloidului CanCan a implicat in acesta vara Facebook in concursul desfasurat pe site-ul sau.

Concursul consta intr-un joc interactiv care presupunea parcurgerea unui traseu din Romania pana in Spania in urma acumularii de mile. Milele reprezinta voturile primite de la prieteni, prin intermediul retelei sociale. Premiile scoase la concurs au constat in oferirea de vacante.
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
KeyJobs - Job-uri premium
Joi, 09 Decembrie 2021, 06:27
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter