- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Auto

Mașinile electrice, mai ieftine de produs decât cele pe benzină. Ce schimbări vor avea loc până în 2027

10 Mar, 17:07 • Fundeanu Madalina
Mașinile electrice vor deveni mai ieftine de produs decât cele pe benzină până în 2027. Acest lucru se datorează noilor metode de fabricație care reduc costurile de producție.
Mașinile electrice, mai ieftine de produs decât cele pe benzină. Ce schimbări vor avea loc până în 2027

Mașinile electrice cu baterii vor fi, în medie, mai ieftine de produs decât cele care au un motor cu combustie internă până în anul 2027. Acest lucru se datorează noilor metode de fabricație care reduc costurile de producție, susține firma de cercetare de piață Gartner, potrivit informațiilor prezentate de Economedia.

Mașinile electrice vor deveni mai ieftine de produs decât cele pe benzină până în 2027

Prin urmare, Gartner se așteaptă ca aceste costuri de producție să scadă semnificativ mult mai repede decât costurile bateriilor, care reprezintă, de fapt, cea mai scumpă parte a unui vehicul electric electric și este aproximativ 40% din prețul total al vehiculului.

Gartner a mai menționat că analiza sa a fost determinată de „inovațiile care simplifică costurile de producție, cum ar fi arhitectura centralizată a vehiculelor sau introducerea gigacaloriei care ajută la reducerea costurilor de producție și a timpului de asamblare”.

Ai mai putea fi interesat și de: Un nou hub în București pentru digitalizarea serviciilor de management și mobilitate. Contract de finanțare de peste 5.000.000 lei

mașini electrice
mașini electrice

Gigapressurile sunt mașini de turnare masive, pionierat de liderul de piață american Tesla, pentru a realiza piese unice de mari dimensiuni ale părților inferioare ale vehiculelor, pentru a simplifica producția și a reduce munca roboților.

„Acest lucru înseamnă că BEV-urile vor ajunge la paritatea costurilor cu ICE mult mai repede decât se aștepta inițial, dar, în același timp, va face ca unele reparații ale BEV-urilor să fie considerabil mai costisitoare”, a declarat Pedro Pacheco, vicepreședinte al departamentului de cercetare al Gartner.

Firma de cercetare de piață se așteaptă ca, până în anul 2027, costul mediu de reparare a caroseriei și a bateriei unei mașini electrice după un accident grav să crească cu un procent de 30%. Acest lucru ar putea face ca mașinile care suferă o coliziune să fie mai predispuse la o anulare totală, pentru că Gartner a adăugat că reparația ar putea costa mai mult decât valoarea reziduală, mai spune sursa citată.

Citește mai multe știri: Și-a cerut partenera în căsătorie și imediat după au câștigat la Loto. Cei doi pensionari s-au cunoscut cu câteva luni în urmă la o sală de jocuri de noroc. „Ne iubim la nebunie”