- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Drumul de Legătură Timișoara-A1: O nouă contestație din partea Strabag. Obras (Spania) nu ar îndeplini critieriile de experiență

26 Feb, 21:30 • Fundeanu Madalina
Drumul de Legătură Timișoara-A1. Contestația Strabag invocă o decizie a CAB din 2022 pentru Autostrada Transilvania, din care rezultă că Obras (Spania) nu ar îndeplini critieriile de experiență.
Drumul de Legătură Timișoara-A1: O nouă contestație din partea Strabag. Obras (Spania) nu ar îndeplini critieriile de experiență

Antrepriza de Reparații și Lucrări Cluj (Strabag) contestă la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor experiența similară declarată de către Asocierea Drumuri și Poduri Banat (Lider) – Obras (Spania)- OPR Asfalt pe care CNAIR a declarat-o câștigătoare a contractului pentru finalizarea lucrărilor la Drumul de Legătură Timișoara – Autostrada A1, conform Economedia.

Drumul de Legătură Timișoara-A1. Contestația Strabag invocă o decizie a CAB din 2022 pentru Autostrada Transilvania, din care rezultă că Obras (Spania) nu ar îndeplini critieriile de experiență

La licitația pentru terminarea lucrărilor la Drumul de Legătură Timișoara-A1 (contractul reziliat în 2023 cu Todini) au depus oferte Asocierea Drumuri și Poduri Banat -Obras (Spania)-OPR Asfalt cu lider constructorul din Timișoara Drumuri și Poduri Banat respectiv ofertant unic ARL Cluj (Strabag). O contestație asemănătoare a ARL Cluj cu argument al criteriului de experinență a fost admisă în totalitate la CNSC săptămâna trecută pentru DN 73 Pitești-Brașov.

În contestația trimisă la CNSC pe data de 19 februarie, ARL Cluj susține că, în perioada 2008-2019, spaniolii de la Obras au avut o cotă succesivă de 30 %, 40 % și apoi 80 % din proiectul Autostrăzii A 32 Linares-Albacete/Coridor Cordoba-Valencia în urma cesiunilor succesive. Mai mult, ARL -Strabag invocă o decizie a Curții de Apel București (CAB) din 2022 pentru lotul Chețani-Câmpia Turzii deschis de Strabag-Geiger în 2023 pe Autostrada Transilvania care certifică argumentele privind neîndeplinirea criteriilor de calificare – experiență similară, potrivit documentelor consultate de sursa citată. Drumuri și Poduri Banat a raportat 24 de angajați în 2022, iar OPR Asfalt, un alt constructor din Timișoara 13 angajați.

Citește și: Noul model Dacia Spring cu volan pe dreapta! Cât costă mașina electrică

Drumul de Legătură Timișoara-A1
Drumul de Legătură Timișoara-A1

„În urma finalizării procesului de evaluare a ofertelor depuse, DRDP Timișoara a comunicat rezultatul procedurii de atribuire a contractului de proiectare și Execuție a lucrărilor din cadrul obiectivului „Drumul de legătură Timișoara – Autostrada A1 Arad -DN69 – Rest de executat”.

Ofertantul desemnat câștigător este Asocierea DRUMURI și PODURI BANAT S.R.L. & MAXAGRO CENTER SRL & OPR ASFALT S.R.L. & OBRAS PUBLICAS Y REGADIOS S.A., cu preţul de 221.457.969,30 lei, fără TVA.

Semnarea contractului de achiziție publică va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații și respectiv după soluționarea contestaților/plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire.

După semnarea contractului, perioada proiectare și execuție va fi de 12 de luni. Noul antreprenor va face și expertizarea lucrărilor care au fost realizate de constructorul precedent. La data rezilierii contractului anterior, în septembrie 2023, progresul fizic al lucrărilor era de aproximativ 25%”, a transmis pe 9 februarie 2024 CNAIR.

În plus, ARL Cluj susține că OPR Asfalt (Timișoara) nu îndeplinește criteriile de experiență pentru că a declarat o lucrare de modernizare pe 20 de kilometri între Moisei și Iacobeni pe DN 18 în care a fost asociat și a avut o cotă de doar 40 %.

Strabag reclamă, de asemenea, și ITP-ul expirat al utilajelor ofertantului Maxagro din Asocierea câștigătoare.

Vezi și: Ce s-a întâmplat după ce statul român a verificat 48 de milioane de facturi cu un soft antifraudă. Anunţul a fost făcut de ministrul Digitalizării